Full version: Klematis
Ti bee
Hur är det med klematis? Är det svårt att fröodla dem? Funderar på att införskaffa fröer, men vet inte om jag kan klara av dem. Någon med erfarenhet? Gullklematis fick jag att gro, men de ska vara extra lättgrodda har jag förstått? Hur är det med andra sorter?

Jag har läst att de inte är fröäkta, att man får nya sorter från fröna, men det gör ingenting.
kerstin z5-6
De behöver ofta kylas o en längre tid innan de gro , men så jättesvåra är de inte smile.gif så du
karin på balkongen
CITAT (Ti bee @ 24-02-2004, 14:45)
Hur är det med klematis? Är det svårt att fröodla dem? Funderar på att införskaffa fröer, men vet inte om jag kan klara av dem. Någon med erfarenhet? Gullklematis fick jag att gro, men de ska vara extra lättgrodda har jag förstått? Hur är det med andra sorter?

Jag har läst att de inte är fröäkta, att man får nya sorter från fröna, men det gör ingenting.

Sådde clematis "sunstar" för 10 dagar sedan, nu tittar dom upp! Förstagångstur kanske? Sådde i jiffysar, stått i söderfönster i sålåda och det verkar lovande! smile.gif
Liten bild från albumet: http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=7...8869&uuid=karin
Ti bee
Såna små gullfinkar! (småklematisarna alltså) Grattis!
Jamen då prövar jag! Satsar friskt och är beredd med kylskåp vid behov! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon