Full version: Har ni läst
Överbölingen
Popularmusik från Vittula?

Någonstans beskrivs ett sätt att jaga sork (även om det skrivs som råttor).
Metoden ifråga uppstod av en slump hos mig. Skulle byta slang vid vattentappen. Vid sidan låg en 2 m lång dammslang. En sorkdj.l stack ut nosen i slangen. Jag satt i en sten och stängde. Satte en hink i andra änden och nu har jag tagit tre sorkar!!! sedan stenen tagits bort.
Värre skadedjur än sniglarna. Dem slipper vi.
Mellan 5000 och 7000 kronor har de förstört för om man räknar över utpriser på handelsträdgårdar. Dessutom tillväxt gör fördröjning ett par år.

Har inget dåligt samvete.
Motti
Ett otyg de där Sorkarna och mullsorkar och allt vad de heter !lyckligtvis så har vi en katt på 11 år som älskar att jaga allt vad råttor möss och sork heter,förra året tog han en vattensork nere vid sjön som var stor som attan och troligtvis inte utan en kamp :)Alla grannar här i byn vill ha hem våran katt för att ta möss och sork,hade katten varit en affärsman så hade han tjänat storkovan i byn tummenupp.gif
Monica M zon 4
Fy för sork. Vi bor bredvid en stor åker och där finns gott om sork. Som tur är så håller de sig där för det mesta. Ett år var det en sorkusling som irrade in på vår tomt men vi lyckades skrämma bort honom med ljudskrämmor. Sen dess har det varit lugnt på sorkfronten. Grannens katt fångar ofta sork och bär hem till huset.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon