sucker
Hej, nybörjare på odling här smile.gif
Fått ett stort ha-begär efter en koreansk handplog eller vad de kan kallas. Kolla lite bilder.

Jag såg ett klipp på youtube och fastnade för detta redskap som verkar mångsidigare än en planteringsspade.

Så min fråga är om någon vet vart man kan få tag på en Ho-Mi i Svedala?
kerstin z5-6
sorry hittar bara usa shoppar o de flesta har no shipping-jag är intresserad om du hittar en !!!
sucker
Tack för svar. Skriker till om jag hittar någon.

I värsta fall tar jag en potatishacka och gör ett kortare handtag till smile.gif
Inte riktigt samma sak och känsla men men.
kerstin z5-6
nej den där svanhalsen då bra ut och skärdelen..
Just nu har jag en ishacka för bergsklättrare-- allt som heter trädgård" är ofta dyrt o inte alltid fuktionellt
varghem
hittade dom här länkarna... http://www.allsun.com.au/OS_Suppliers.html
fridsbacka
köpte ett idag , men lite längre skaft och inte svängt ute vid bladet 68kr betala jag

HANDREDSKAP halvlång Japanhacka

Artikelnr: 5488

Beskrivning: Japanhacka med lackat trähandtag och lädersnodd.

sök på hacka
sucker
Tack för alla förslag och länkar. Fuskade till det och köpte en hacka i storlek för barn på *ett stort företag* i Sverige smile.gif Lätt hacka med kort handtag. Nästan gratis. Jaja, en Ho-Mi är det verkligen inte men men. Ha-begäret har sjunkit lite så det är OK, än så länge...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon