Eva i Skåne
18-06-2011, 11:28
Usch, vad det retar mig att SVT inte får sända vinter-OS nästa gång
OS ska väl vara populära och udda sporter för alla!?!?!?
Kommersiella kanaler vill bara tjäna pengar och vilka företag köper reklamtid i nya uddasporter? Då kommer dom kanske inte att visas alls.
Sen kommer det bli en massa reklamavbrott och man får se inslag i efterhand, om dom alls visas.
Vem vet om dom inte han hitta på att ta extra betalt för att man ska få se de mesta populära inslagen och finalerna.
BUUUU
Huggorm
18-06-2011, 11:41
Bra, då slipper vi sponsra jippot med våra licenspengar
*Stintan*
18-06-2011, 11:50
För jävligt är det, bojkotta viasat!
Huggorm
18-06-2011, 12:05
Hoppas melodifestivalen också flyttas till betal-TV
*Stintan*
18-06-2011, 12:09
Man borde sluta betala TV-licensen.
Huggorm
18-06-2011, 12:20
CITAT (*Stintan* @ 18-06-2011, 13:09)

Man borde sluta betala TV-licensen.
Eller införa ett system där man bara betalar för det man tittar på. Men det går ju tvärtemot SVT:s uppdrag att sända udda program som nästan ingen vill se
Det är något som inte stämmer. Man kan ju inte byta mellan viasat, boxer eller canal digital hur som helst. Är det bara viasatkunder som får tillgång till hela OS så har OS spelat ut sin roll. Os blir inte längre ett arrangemang för alla, vilket väl var tanken från början.
skånepåg
18-06-2011, 12:29
Os finns på webben med sa de sist som betal skit, varför betalar man tv-license? De tar bort det bästa och nu får man betala på svt play med
Solstorm
18-06-2011, 12:56
Ibland är det sport på ettan, tvåan och fyran samtidigt. Jag avsksyr allt vad sporttv heter och har absolut inte lust att betala för jättesportredaktioner men skrikiga flåsande reportrar som som reser världen runt och super.
SVT har väl överlevt sig själv. Det mesta är bedrövliga program till överpriser. Hur stor andel av licenspengarna går till gamla chefer som inte längre jobbar där tro?
Jag har klarat mig utan tv en längre tid nu och det är förvånansvärt lite jag saknar. Läser programtablåerna ibland och det är nog nästan bara nyheter och granskande program jag kan sakna hos svt. Har funderat på att köpa ny tv och ha några fler kanaler men det går ju inte att välja vilka kanaler man ska ha så det får vara. Jag vill inte tvingas betala för skräpkanaler. Jag kommer säkert att skaffa tv någon gång i framtiden men det blir inte förrän jag saknar den i alla fall.
Tycker inte svt ska finansieras via skattsedeln istället för licensen heller. Finns ingen anledning att tro att programmen skulle bli bättre av det, bättre att tvfolket får betalt efter prestation istället.
andersen
18-06-2011, 13:14
SVT är bra, dom sänder mycket bra program utan en massa reklam. Allt har ett pris och var det nu så att OS vart för dyrt så ok, vill inte att OS sändningarna skall gå ut på att dom andra programet blir lidande.
Tycker att tv sändningarna via SVT skall betalas via skatten, det är ju redan så idag med en rad olika saker i samhället, som inte alla använder sig av, men alla är med och betalar.
Gossen Ruda
18-06-2011, 13:21
Jag bryr mig inte, tycker bara att det är skönt att slippa alla omläggningar av programtabåerna. Jag är ingen sportfåne även om jag kan titta ibland. OS tycker jag har spelat ut sin roll, det har bara blivit ett jättejippo. Jag skulle inte sakna det om det försvann.
Aqvakul
18-06-2011, 14:42
CITAT (Huggorm @ 18-06-2011, 13:05)

Hoppas melodifestivalen också flyttas till betal-TV
Instämmer helhjärtat!
CITAT (andersen @ 18-06-2011, 14:14)

SVT är bra, dom sänder mycket bra program utan en massa reklam. Allt har ett pris och var det nu så att OS vart för dyrt så ok, vill inte att OS sändningarna skall gå ut på att dom andra programet blir lidande.
Tycker att tv sändningarna via SVT skall betalas via skatten, det är ju redan så idag med en rad olika saker i samhället, som inte alla använder sig av, men alla är med och betalar.
Jag tycker precis som du, det finns en massa program som aldrig skulle visas annars. SVT och SR har dessutom en viktig funktion i samhället genom att de är de enda som kan sända ut meddelanden om nån större katastrof/olycka/statskupp eller vad fan som helst som som kunde hända. Man kan ju besöka till SVT eller SR och undra varför de har beväpnade vakter i ingångarna och servrar som är så hemliga att teknikerna inte vet var de finns men uppgraderar dem ändå. Jag vet och jag blir jävligt arg på folk som klagar på TV-licensen, det är en samhällsfunktion som alla borde vara med om att betala.
Gunilla T
18-06-2011, 19:36
Här hos oss är vi jättesura - vi som gillar sport (inte allt) och avskyr reklam skall nu tvingas genomlida reklamen på OS spelen också. Tydligen är även skidskyttet flyttat till reklamkanal...usch och fy!
Förhoppningsvis kan man hitta någon streamad sändning av OS att titta på. Då kan man ju pausa när reklamskiten dyker upp. Och så blir det ju helt gratis. fast det måste ju vara på ett språk man förstår något så när, dvs engelska. För inte byter jag till viasat för ett OS skull. Icke sa nicke.
Aqvakul
18-06-2011, 21:43
CITAT (Gunilla T @ 18-06-2011, 20:36)

Här hos oss är vi jättesura - vi som gillar sport (inte allt) och avskyr reklam skall nu tvingas genomlida reklamen på OS spelen också. Tydligen är även skidskyttet flyttat till reklamkanal...usch och fy!
Samma reaktion här!
*Stintan*
18-06-2011, 21:47
CITAT (Aqvakul @ 18-06-2011, 22:43)

Samma reaktion här!
Ja och vad gör man om man inte har råd att köpa en massa extrakanaler.
Jag är inte intresserad av sport men kan väl förstå synpunkten.
Vi har inte fått till det i stugan med Boxer som vi haft i flera år och klarar oss bra ändå. Ringde därför för att säga upp abb. Det var 3mån.uppsägningstid de frågade varför gubben sa det har blivit för dyrt c:a 50% dyrare sen vi började.DÅ sa de att vi kunde få 6mån gratis +billigare/per mån om vi band oss för 12mån.Men jag vet inte dels jobbar vi ju väldigt oregelbundet dels köper vi en del egna filmer,nu har vi tittat lite på svt/tv4play och det funkar ju men hur är det är det bara tv4 som tar betalt eller är det olika program?Ja jag vet lite OT men hoppas det är ok?vore intressant å höra hur ni andra resonerar i denna fråga.
Monica M zon 4
19-06-2011, 06:55
För min del är det helt ok att OS försvinner från SVT. Lägg all sport i en egen kanal och låt sporttokarna hållas där. Jag tycker det är trist när alla vanliga program lyfts bort bara för det råkar vara OS och det är sport på tv dygnet runt i alla kanaler. Flytta gärna Melodifestivalen också!
Det är väl inte några program som lyfts bort för att det sänds OS? Trodde att OS planeras in långt i förväg och inte kommer som nån överraskning så att man måste flytta bort andra program.
Visst vore det skönt om all sport och idrott hade en egen kanal. Men det funkar väl inte heller antar jag, det är ju mycket som krockar och inte kan sändas samtidigt.

Kanske en friidrottskanal och en fotbollskanal och en ishockeykanal och en...
herkules
19-06-2011, 08:29
jag är en stor fan av svt, tycker att alla som inte betalar tvlicens ska få fängelse.
jag är däremot ingen större fan av sport - tråkigare tv får man leta efter.
dock ska svt sända os/stora tävlingar då många i sverige är intresserade.
Huggorm
19-06-2011, 08:40
Jag anser att SVT skall sända samhällsinformation och nyheter, och att allt skall hållas i ett litet format, strikt prioritering på kvalitet och inget annat. Nöje och sport kan den som vill se köpa till kanaler för. En SVT-kanal räcker för att sända det jag anser att de bör sända.
Det bästa som hänt SVT på många år var när de flyttade över barnprogrammen till en egen kanal. Önskar de kunde göra det samma med en massa annat också.
malcolm
19-06-2011, 10:05
Hoppas jag inte har den/de kanal(er) som OS skall sändas på men det har jag för modligen med tanke på alla sportkanaler som ingår i mitt utbud. Skulle gärna vilja välja bort dem men det går inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.