Full version: Fyndat på bokrean!
Betty
Idag har jag gjort ett riktigt kap! Jag var in på stan en sväng och passade på att kolla in bokrean. Jag hittade ett ex. av Botanica's Rosor för 198:- Skyddsomslaget var lite skadat både upptill och nertill vid ryggen men i övrigt var boken i gott skick. Jag visade boken för kassören och sa "- För den här får du inte 200:- ." Då sänkte han genast priset till 59:- ! smile.gif Inte visste jag att det var så lätt att pruta! biggrin.gif
vickeva
CITAT (Betty @ 24-02-2004, 15:28)
Idag har jag gjort ett riktigt kap! Jag var in på stan en sväng och passade på att kolla in bokrean. Jag hittade ett ex. av Botanica's Rosor för 198:- Skyddsomslaget var lite skadat både upptill och nertill vid ryggen men i övrigt var boken i gott skick. Jag visade boken för kassören och sa "- För den här får du inte 200:- ." Då sänkte han genast priset till 59:- ! smile.gif Inte visste jag att det var så lätt att pruta! biggrin.gif

Grattis!!
Vad gör det om boken har hundöron när man köper den, det får den ju ändå sen... smile.gif
stason
Jag hörde på radion att bokrean inte fått det genomslaget som det var tänkt och som den fick förra året. Det tro jag det när de lägger rean de dagar man har minst pengar, eller som jag; inga alls! Knäppgökar...

Nu går man och längtar till löning, vilket är den 27:e för oss kommunanställda. Låt bli att köpa "Växternas namn" för den ska jag ha smile.gif
Virgo
jag brukar vänta till Rean på bokrean, då är det 50% minst på alla böcker och har man is i magen så säljs de kvarvarande med 75% rabatt.
Då kan man snacka om fynd.
Du hade verkligen tur Betty att träffa på en kassör som var kass med matten.
Hannele
Inte ännu - men jag handlat hos fiskhandlaren på Vårväderstorget och
vad hittade jag där? Ett bokbord! Fiskhandlaren berättade, att hans mor hade städat på vinden... Jag var tvungen att köpa Trädgårdsodling för nybörjare av Violet Steveson, nu när det gavs tillfälle att handla böcker hos fiskhandlaren! rolleyes.gif
Betty
CITAT (Virgo @ 24-02-2004, 20:28)
Du hade verkligen tur Betty att träffa på en kassör som var kass med matten.

Ja, det hade jag verkligen! Först sa jag: "- För den här får du inte 200:- ." sedan hade jag tänkt säga " - Du får 100:-" men jag hann inte säga det innan han sa " - Oj då, är den trasig, ska vi säga 59:-?" Ja visst sa jag!:D
Jag är urkass på att pruta, brukar mycket sällan ens försöka... tycker att det känns lite pinsamt.
Men i det här fallet känndes det ok eftersom boken var lite "luggsliten" i omslaget. huh.gif
Ewa L
Jag handlade gärna förr om åren på bokrean, men faxade in förbeställning och hämtade. Haaatar nämligen att trängas på dylika tillställningar. (Om jag hade begått något grovt brott och skulle behöva straffas kunde det vara lämpligt att låta mig springa runt på någon stormarknad. Ju större, ju värre. Hellre Hinseberg.)

Blev dock ofta besviken på kvaliteten på rea-böckerna. Känns tydligt att de är 2:a upplaga. Troligen yrkesskada.
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 24-02-2004, 20:50)
Oj då, är den trasig, ska vi säga 59:-?"  Ja visst sa jag!:D
Jag är urkass på att pruta, brukar mycket sällan ens försöka... tycker att det känns lite pinsamt.
Men i det här fallet känndes det ok eftersom boken var lite "luggsliten" i omslaget.  huh.gif

Vilket kap!
Prutat har jag alltid gjort.... men av någon anledning slutade jag med det för kanske 1 år sedan.
Har tom prutat 500 kr vid diskmaskinköp på Coop laugh.gif

En bok hittade jag Naturguiden En praktisk vägvisare till vårt lands växter och djur. 159kr
Zanna
Jag älskar bokrean men brukar gå långt efter den startat. Jag fyndar mest inbundna stora faktaböcker (just nu blir det mest om trädgård och växter). I år får jag se om jag går på någon bokrea.

Jag prutar ibland på saker men för det mesta känns det lite kymigt.
Sylvia
CITAT (stason @ 24-02-2004, 15:46)
Låt bli att köpa "Växternas namn" för den ska jag ha smile.gif

Heh, redan köpt! Och 2 st dessutom, ska ge bort!! tongue.gif laugh.gif
Gunvor Nilsson
Jag köpte 'Drömplantor - den nya generationens perenner' (vadå den nya generationen??? de perennerna duger gott åt den gamla generationen oxå!!!) av Piet Oudolf - han som designat Enköpings parker - och Henk Gerritsen. Den boken föll mej i smaken men varning här: kvaliteten på bilderna var inte av bästa kvalitet. 87:- på Akademibokhandeln.

Sen slank också med Jan Guillou´s 'Häxornas Försvarare' 59:-- - kan ju vara intressant att läsa lite om förfädernas snedvridna verklighetsuppfattning om kvinnor som inte höll måttet.
/Gunvor
Sylvia
CITAT (Gunvor Nilsson @ 26-02-2004, 22:21)
- kan ju vara intressant att läsa lite om förfädernas snedvridna verklighetsuppfattning om kvinnor som inte höll måttet.
/Gunvor

Jag tror nog att KVINNORNA höll måttet och mer därtill, de var för klipska för att de dömande karlarna skulle kunnat förstå dom!!
Gunvor Nilsson
Jag medger att formuleringen kanske blev luddig. Det var ju i den övriga befolkningens ögon som de här kvinnorna inte 'höll måttet'!
/Gunvor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon