Linnsan333
18-06-2011, 20:37
Odlar rosmarin i kruka på balkongen och den står väldigt soligt, nu har den blivit gult i topparna på bladen, antar att den kanske står för soligt? men hade för mig att de ska stå soligt?kan jag rädda den genom att flytta den?
Har du bra dränering i krukan? Vattnar du kanske den för mycket? Den vill ha vatten men inte för många gånger i veckan, 1-2 gånger i veckan, max.
Alexander-VG-zon3
18-06-2011, 22:27
Hur sköter du den förövrigt ? sol vill dom ha.
Linnsan333
19-06-2011, 09:29
Tack för svar:) CillaM Dräneringen i krukn är bra men jag kan nog säga att jag övervattnar då ja...jag vattnar en liten skvätt varje dag eftersom den ser så torr ut..då ändrar jag på vattningsvanorna oh hoppas att den repar sig!
flaxss Den står soligt, vi har balkong i söderläge så den har sol från ca ett och framåt.
Alexander-VG-zon3
19-06-2011, 16:53
gula blad kan beror på en del saker, antingen torka/eller för mycket vatten (ger oftast samma symptom) eller ohyra, näringsbrist.
Hur länge har du haft den ute? Min såg lite vissen och bränd ut ett par veckor efter jag tagit ut den, nu har den repat sig, tror dt var för stark sol.
Helén
Linnsan333
25-06-2011, 10:49
Kan kanske vara lite näringsbrist också kanske...tips på näring man kan ge?
Den har stått ute i 4 veckor kanske, hoppas på att den repar sig, är ju så gott med rosmarin!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.