Är det någon som vet, hur man ska få tag på en eller flera såna, arisaema, gärna olika sorter? Har just fått en, som jag blev störtförtjust i, nu vill jag ha fler. Vet någon om det finns någon butik eller så, som kan ha dem?
lavendelgården
18-06-2011, 21:44
Ja du - jag har också fallit för släktet - det är faschinerande växter. Jag har köpt några på Borealis (Alnarp)och haft lyckan att hitta lite andra via trädgårdsamatörerna. Har Parasollkobrakalla till salu just nu!!!! Hör gäna av dig.
Åsa www.lavendelgarden.eu
kerstin z5-6
18-06-2011, 21:45
A.amurense är väldigt tålig o klarar det mesta
merlin68
18-06-2011, 22:35
Häftiga och lite skräckinjagande samtidigt, de har lite jurassic parc över sig

Har sett en del kobrakallor och andra kallor på mässan nordiska trädgårdar i år antar att de även kommer att finnas 2012 om du orkar vänta...Prova annonsera på odlas och aot:s köp/sälj forum, har själv fått tag på en del intressanta växter genom annonsering. Kolla tradera, trots risken att få fel sort (finns en del mindre seriösa säljare suck) kan det vara värt ett försök...
kerstin z5-6
18-06-2011, 23:43
annars kan man ju så dem själv som jag gjort
Gunilla T
19-06-2011, 07:47
Ja, det är spännande växter - här har nyss den vita kobrakallan tittat upp. Tror varje är att de försvunnit men så kommer de med en rasande fart i mitten på juni. Även amurkobrakallan och svanskobrakallan har klarat sig genom vintern.
Det bästa råd jag kan ge är att besöka någon av Trädgårdsamatörernas växtmarknad...där brukar de finnas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.