Full version: Underlag till kompost
Monica WJ
Tänkte göra en "efterkompost" av pallkragar, för att tömma ut det innehåll från varmkomposten som inte används på en gång. Men undrar vad man ska ha i botten för att inte få in djur som man inte vill ha dit tex råttor? Eller tänker jag fel blir det inte något sånt problem eller? confused.gif
Tacksam för tips eller exempel på hur ni gjort själva.
Preussen
ett kraftigt finmaskigt nät.
Camelian
Är komposten hel- eller halvförmultnad (dvs om man inte längre riktigt kan utröna vad det är) är råttorna inte intresserade.
Peztis
Så länge det inte luktar om den så bör det inte dra till sig något.
Men å andra sidan så skadar det ju heller inte med att lägga ett dubbelvikt lager med finmaskigt hönsnät under.
Å tredje sidan så ska du ha det i pallkragar och jag antar att du inte kommer att täcka? För då tar de sig in ovanifrån om de verkligen vill komma in.
Monica WJ
Tack för svaren. Jag tänkte inte ha något lock och komposten är så gott som jord redan. Det blir ett inköp av hönsnät nu smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon