Såg den filmen för 10:gången i kväll !en helt underbar film fotot i filmen är helt fantastiskt man blir helt lyrisk av att se filmen men så fick den 7 Oskars också .Vill verkligen rekomdera den till er som inte set den .Huvudrollsinnehavaren är Kevin Costner som också gjort regin och producerat filmen .Ni måste bara se den

Det är något så speciellt med den filmen annars hade jag inte set den 10 gånger redan ,ska se den många fler gånger !filmusiken är också underbar:)
Huggorm
18-06-2011, 22:03
Jag har bara sett den en enda gång, och det var väldigt länge sedan. Nästan det enda jag kommer ihåg var att huvudpersonen fiskade upp en sedan länge död hjort ur sin dricksvattenkälla. Det är värre än enstaka döda råttor i vattenrören
Jo det stämmer det är när han ska städa upp på sin "utpost",huvudpersonen heter Jhon Dunbar han blir också vän med en varg som han döper till tho socks (lögn att jag kom på hur 2 stavas på engelska

,läste att han fick jobba hårt med den scenen med vargen då vargen var "äkta",det som förtrollar en i filmen är bla fotot man blir alldeles lyrisk kanske de gammla stenåldergenerna som kryper fram i en

Men det är en alldeles underbar film och varje gång man ser den så upptäker man nya saker i den naturscenerna är helt otroliga !därav de 7 Oskars .
Jo, jag kommer ihåg "Dansa med vargar", en väldigt vacker film. Men att se den tio gånger, nä så bra var den inte. De enda filmer jag sett om ett par gånger är Deer Hunter och Gudfaderfilmerna och så "Mitt liv som hund" förstås, en helt underbar film.
Gita
zaaritha
18-06-2011, 22:38
Tyckte filmen var bra!
Men;filmen om "The Horsewhisperer" är också väldigt bra!
*Stintan*
18-06-2011, 22:42
Bra film men att se den 10 gånger skulle jag inte stå ut med.
I vanliga fall står jag ut med att se en film högst två gånger som tex Morden i Middsomer ,men den här filmen Dansar med Vargar har något väldigt speciellt som jag bara älskar tror det är både handlingen och fotot för fotot i den filmen får håret att resa sig,kanske det också är det att det är en tid som är försvunnen svårt att peka på vad det är som gör att jag kan se den om och om igen

Jo jag vet

låter helt galet att se en film 10 gånger och det lär bli fler gånger
VitaFingrar
18-06-2011, 22:59
Varför skulle man vilja se Morden i Midsomer, samma avsnitt TVÅ gånger? Känns ju meningslöst att titta om man redan vet från första gången vem som är mördaren.
Jo men de mördar så många där och det har gjorts så många avsnitt måste nog vara en 40 stycken (vi har hälften av dom på CD) att man hinner glömma vem som mördade vem

sen är det ju ganska långa avsnitt så i bland somnar man ju mitt i

då måste man ju kolla om dom så man får veta vilken som mördat vem
Dansar med vargar är verkligen en sån där film som fastnar i minnet. Var alldeles lyrisk när jag såg den på bio kommer jag ihåg. Visst har den visats på tv också? Jag vet att jag sett den 2 gånger i alla fall varav en kanske var på tv i så fall....hmmm.
Men 10!?... Njae, fast jag skulle gärna se den en gång till.
Du sa det Cacki man blir alldeles lyrisk ,jag ser nya saker i filmen varje gång jag ser den !det kanske är därför jag ser den om och om igen !
Krolliljan
19-06-2011, 05:57
Jag tycker att "Dansa med vargar" är en underbar film.

Jag har nog sett den 3 gånger.
Jag gillar att se om filmer . Man ser nya saker. "Amadeus" har jag nog sett 3 gånger med.
Den film jag sett flest gånger är "Måndag hela veckan". Den har jag sett 6 gånger och kommer att se den igen. Jag bara älskar den.
Har inte sett den en enda gång, gillar inte Kevin Costner...

Däremot har jag sett en annan film massor av gånger, långt över 10. Säger inte vilken film det är

men guuuuu va den är bra!
Den filmen är verkligen bra.En film som jag har tittat många gånger är Chost och den älskar jag!
malcolm
19-06-2011, 10:32
Jag har aldrig sett dansa med vargar men skulle gärna vilja, sound of music har jag dock sett ett tiotal gånger men den gör sig bäst på bio (som de flesta filmer).
Myosotis
19-06-2011, 10:57
Jag har nog också sett den ungefär 10 gånger. Det ska vara den långa versionen och allra bäst är den på bio. Underbar film!
Fast jag tror jag har sett Döda poeters sällskap fler gånger ändå, den är min absoluta favorit.
Meriona
19-06-2011, 16:57
Alla har sina olika favoritfilmer, en del har jag sett både 10 och 15 gånger. Men inte just Dansa med Vargar, den var fin, men tillhör inte mina favoriter.
Har sett den en gång men jag tror inte att den gjorde något större intryck, kanske inte hade rätt sinnestillstånd, helt enkelt.
Tror inte att jag har sett någon film 10 gånger men annars ser jag gärna om filmer både en och två gånger. Haha, Dirty Dancing såg jag tre gånger på bio - rekordet för mig! Och jag älskar fortfarande filmen - antagligen för att jag då mådde så oerhört bra här i livet med studenten några månader ifrån och allt! Sedan har jag ju sett den några gånger på tv också.
Däremot finns det böcker - eller bokserier - som närmar sig tionde omläsningen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.