Full version: Tvilling födsel
ogräset
Hejsan!

Söndagen den 12 juni, föddes det tvillingföl på Fortius gård. Det blev en tjej och en kille, tjejen var ganska liten... men tuff. Efter en vecka springer de omkring i hagen.

Birgitta :-)
[attachment=61889:Tvillingar.jpg]
Myosotis
Vad söta!! wub.gif
mamamaggan
De är helt otroligt fina !

Är det ovanligt med tvillingföl ?
ogräset
Jag tror att det är ganska ovanligt. Men jag har ingen erfarenhet, har letat på nätet men har inte hittat något speciellt.

Katie
wub.gif
Det är inte så vanligt med tvillingfödsel hos hästar och det är ännu mer ovanligt att båda överlever. tummenupp.gif
Skruttis
Grattis!
Vilka hjärtekrossare. wub.gif
ogräset
Jag var och hälsade på dem 3 dagar efter de var födda, de är helt underbara. Mjuka som sammet och när de gnäggar... helt otroligt måste höras.

Två små hjärtekrossare!

Mvh Birgitta :-)
[attachment=61900:Mamma_med_sm_2.jpg]
Meriona
Vilka sötnosar! Mamma upp i dagen, för jag gissar att det är hon som är med på sista bilden. wub.gif
ogräset
Det stämmer, mamma upp idagen, eller vad tycker ni?
Mamman är expert på att ta av sig grimman, därför en kogrimma...
Honungsros
Åhhhh så vackra! Fantastiska! Och så härligt att båda har överlevt! bravo.gif
Samsara
Så sött. Tvillingfödsel är ovanligt, dessutom mer ovanligt att båda föl + mamma överlever.
Olle A
Vilka underbara små föl! wub.gif

Olle
ogräset
Måste bara tala om att fölen mår jättebra, hoppar, skuttar och springer omkring.
Meriona
Underbart, Birgitta, hoppas att vi får fortsätta att följa dina ljuvliga små kompisar! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon