Full version: Revor i gräsmattan
oscaralice
Min dotter försöker utrota det där hemska revogräset som finns i de flesta gräsmattor. Det som ser ut som smultronrevor. Vet någon namnet? Tips om effektiv utrotning? Har föreslagit att lägga svart plast över, vad tror ni?
Camelian
Kan det vara revsmörblomma du menar? Den kan vara ganska envis, men rötterna är inte djupa och man kan utrota den manuellt med ett maskrosjärn. Vill man täcka med plast eller liknande så dör det så småningom.
Gossen Ruda
Stroller combi.
oscaralice
Tack för era svar. Blir väl decimetertjockt lager med Stroller om det ska ta, men man får ligga i. Oftast ger det ju resultat, i varje fall kan man begränsa det. :)
Gossen Ruda
Stroller är väldigt effektivt om det används enligt bruksanvisningen. Nu använder jag det sällan men har i år bekämpat groblad och smörblomma på kanske 2 kvm med gott resultat. Skulle använt det på 150 kvm om det hade hjälpt mot veronikan också.
Aqvakul
Är det inga stora ytor, fungerar det bra att avlägsna dem manuellt...
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 20-06-2011, 13:56) *
Stroller är väldigt effektivt om det används enligt bruksanvisningen. Nu använder jag det sällan men har i år bekämpat groblad och smörblomma på kanske 2 kvm med gott resultat. Skulle använt det på 150 kvm om det hade hjälpt mot veronikan också.

Den är ju det sötaste som finns i gräsmattan
Gossen Ruda
CITAT (Eva i Skåne @ 20-06-2011, 17:27) *
Den är ju det sötaste som finns i gräsmattan

Hmm. Fast jag tröttnade på alla enstaka grässtrån mellan mängden av veronica. biggrin.gif Trådveronikan tar över totalt om den får hållas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon