Full version:
lilla mamma
Idag har jag påbörjat mitt experiment:
Jag hämtade gammalt höoch lade ut i ett luftigt men tjockt lager i drivbänken i mitt väggväxthus.

Sedan lade jag två lager sängplast över för att bevara fukt och eventuell värme. Däri har jag tänkt mig att placera pelargonerna bara experimentet
fungerar. Finns det några nackdelar med detta experiment, säg? unsure.gif
Tesa
En risk är väl att höet fröar av sig och du får en timotejodling....
-sen fattade jag inte riktigt vad exprimentet gick ut på unsure.gif ska du plantera pelargonerna där eller bara förvara dom eller...
lilla mamma
Jag joppas innerligt att fröet har ramlat bort för längesedan. Det är över 30 år gammalt.
Jag ska ha pelargonerna där för förvaring fram till tempen är lagom att ha dem på andra ställen i trädgården.
undrar om det går att täcka jordgubbslandet med det sedan?
Unn
CITAT (lilla mamma @ 26-02-2004, 09:09)
undrar om det går att täcka jordgubbslandet med det sedan?

Hö är väl finemang att täcka med. En nackdel i jordgubbslandet skulle iofs. kunna vara att hö har en tendens att "filta i hop sig" när det blir blött och därmed har lätt att mögla. Så just i jordgubbslandet kanske det är bättre med halm?
Unn
Tesa
...men ska du ha ut dom där NU, fryser dom inte då..... blink.gif
lilla mamma
Nej, inte än.
45 cm hö plus två lager plast intill söderväggen, än har de inte frusit.
lilla mamma
Det sket sig.
-15 grader orkade inte höet att hålla mot.
Jaja,ny dag nya pelargoner.
hej svejs grus och gnejs. sad.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon