Full version: Melonfråga
Anette W
Jag har tagit mig lite vatten över huvudet vad gäller odling och samtidig inglasning av altan (växthus nr 2...hehehe) så nu står melonerna fortfarande i 10-litershinkar, och blommar. Det är kanske t o m nån Sugar Baby som blivit pollinerad åxå yaay.gif

Jag hade ju tänkt sätta dem i 20-litershinkar. Är det dumt att störa dem nu? Vad blir det om de står kvar? De verkar i alla fall inte vara lika kinkiga vid omplantering som gurkan.

Hälsningar Anette
Bock
Jag har mina i 10L hinkar och de trivs jättebra. Växer som bare den.
KatteLatte
Är det inte så att man måste tänka på att börja ge gödning när den kommit igång och växa? (Tror en som just håler på att själv odla sitt livs första melonplanta wink.gif )
Anette W
Jo dom får gödning och dom växer som sjutton, men frågan är hur det blir med frukterna, hm.

Läste att t ex gyllenbär kunde man plantera om med både blommor och frukter på, de var inte så känsliga. Men frågan är hur det är med meloner.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon