sammy78
Vet någon här på Odla .... om där finns något ställe i Malmö området som säljer stora krukor/stora planteringskärl till bra priser ???
Har bara sett krukor/planteringskärl ute som (i den storlek jag behöver) för cirka 3000-5000kr wacko.gif och det är lite väl dyrt !!
Så vet någon något bra ställe i Malmö området ... eller till och med i hela Skåne området som säljer stora krukor till bra priser??
(Cirka volym : 100-200 liter)
Uppskattar alla svar/tips!
fvd
Plantagen, Blomsterlandet m fl
Peztis
Oj, det är stort det!
Du är inte lite småhändig och kan snickra ihop några lådor själv eller så?

Du skulle ju kunna köpa oljefat och piffa upp, klä in med träribbor, bambu el liknande.
Då blir de ju höga... Kan ju även lägga dem ned och såga ur en lucka i sidan.

Allt beror ju på hur du tänkt använda dem och i vilken miljö.

Just ja, regntunnor! De brukar man ju kunna köpa kring 100-lappen. Och de finns ju på t ex Plantagen.
fvd
Ursäkta mig men jag var lite för snabb när jag svarade förut. Jag såg inte det där med att det skulle vara billigt, men jag förstår det väl. Själv är jag riktigt skicklig på att hålla nere kostnaderna. Jag handlar nästan aldrig till ordinarie pris jag väntar ut rean eller köper begagnat vad det än är. Jag köper ofta när ingen annan orkar släpa hem det eller åka en bit. Mina vattenhål är myrorna,emaus, byring&bråte och blocket, De borde snart finnas många stora krukor till lägrepris på alla de ställen jag har nämnt eftersom det har varit sådant stort utbud länge nu och butikerna vill rensa för andra nyheter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon