Full version: Fjärilsranka
Maggan H
Perenner lär ju inte behöva toppas men den här växer bara rakt upp och är nu ca 60 cm hög, den växer snabbt. Ska jag gå händelserna i förväg och toppa den el ska jag bara låta den vara?
merlin68
Jag köpte min Fjärilsranka för tre år sedan. Har aldrig klippt tillbaka den för den förgrenar sig bra själv samt att den stjuter fler skott från basen. Jag tror det kan bli läge för gallring om ett par år istället?
Maggan H
Alltså det är inte klokt, men när jag googlade på Fjärilsranka så ser den absolut inte ut som min! sos.gif

Jag när en huggorm vid min barm help.gif och den liknar mer en Rallarros än något annat! ranting.gif
Gunilla T
Ajdå...har du frösått den själv?

För tre år sedan köpte jag ett frösått Minscanthus sinensis på en växtmarknad. Planterade ut det och vårdat det ömt i alla år...har stöttat det med nät eftersom det verkade så skört och lade sig vid regn. Tyckte nog att det verkade lite tunt men skyllde på den unga åldern...

I år blommar det ohmy.gif samma gräs som vi har hela gärdet fullt av!....tydligen också den som frösådde gräset en gång....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon