vanjalarsa
Iår blev jag så glad! DEt är efter flera års väntan knopp i min New dawn ros! Men vad jag blev snopen....en massa enkla blommor! Då är det väl nåt vildskott eller vad tror ni? Ska jag gräva upp alltihopa?
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Kajsa
Försök följ stammen ner så långt du kan och prova om det går att dra bort den men det är inte lätt, beror på hur kraftig den är. Att gräva upp New Dawn rosen är lite riskabelt, kanske dör den ?

Jag tog bort en vildros idag från en Rosa mundi men jag klippte bort den i marknivå för den hade vuxit ett bra tag och blivit grov, jag får helt enkelt hålla ett öga på den nu och klippa av den så fort den sticker upp.
Ezereht
Kan inte hela rosen ha frusit ihjäl och nu kommer underlaget upp? Jag menar om det varit flera år utan blommor. New Dawn brukar ju blomma varje sommar i alla fall några blommor, den är inte svår så.
vanjalarsa
Tack för era svar!
Det kan ju faktiskt vara så att den frusit bort och att vildrosen tagit över. Jag är innerligt trött på den efter alla år som den inte blommat. Kommer nog att ta bort hela rasket, Köper inte New Dawn igen.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
kerstin z5-6
Var likadant här! Köp en klätterros på egen rot som blommar på årsved i stället tex William baffin!
vanjalarsa
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-06-2011, 20:13) *
Var likadant här! Köp en klätterros på egen rot som blommar på årsved i stället tex William baffin!

Tack!
Det ska jag faktiskt göra.Ett jättebra förslag!
Mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon