Full version: Tomatplanta slokar
Hittan
Såg det i dag, och vid närmare undersökning så hade något hänt med stammen precis ovanför jorden. Behöver lite tipps på vad jag kan göra nu, plantera om fast djupare, kapa stammen och koppas plantan överlever och inte hamnar så väldigt efter. Den är en busktomt och jag odlar på balkong om det har någon betydelse.
*Stintan*
Kan kanske vara rothalsröta om du vattnat för mycket. Ja du kan testa att kapa och sätta i ny jord.
Hittan
Krukan är ganska lite så jag har hält på ordentligt när jag väl vattnat för att slippa vattna så ofta (oftre än 1/dag). Nu när jag skulle ta fram 10 liters krukan så ser jag det här.

Finns det något annat alternativ än kapa plantan då?
*Stintan*
Nej har den ruttnat där nere så dör ju plantan men försök sätta ner den i ny jord och var försiktigare med vattningen.
Hittan
Det är altså inte rakt igenom utan bara yttersta lagret, barken eller vad man skall säga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon