Full version: Blivit med växthus!
KatteLatte
Helt oväntandes kom maken på i våras att de hade billiga växthus på Ö&B. Jag hade hittills sagt att vi inte skulle ha växthus eftersom vi inte har nånstans att ställa det men han såg väl sin chans att få mig att gå med på att ta bort en del vinbärsbuskar.....

2 växthus köpta, modifierade för ihopkoppling, grönmålade istf aluminum och numera även inflyttade.

Och jag är helt såld på det här nu!!!!!!

Så pass att jag hoppas han snart söker bygglov för det där uterummet vi har pratat om, så jag kan ha sånt som skall stå litet halvvarmt vinterstid också... Hehehe

[attachment=61984:v_xthusbygge_1.jpg]
[attachment=61985:V_xthuset.jpg]
[attachment=61986:Gurkorna.jpg]
[attachment=61987:Tomaterna.jpg]
Anette W
Man blir helsåld och man tappar omdömet helt. Sen bara accelererar det. Förra året var mitt första med växthus. Nu är det smockfullt och lika mycket plantor på den nyinglasade altanen. Och..... ett gäng pallkragar. Planerar ett riktigt land nästa säsong. Tur att det finns svar på allt här på forumet när man är grön.

Jättefint i växhuset. Såg något vackert på fyra ben åxå flirting.gif
ingrids
KatteLatte - vad målade du med? Syrran vill ha röd aluprofiler på sitt och undrar över vilken sorts färg som är bra.
KatteLatte
CITAT (ingrids @ 22-06-2011, 12:58) *
KatteLatte - vad målade du med? Syrran vill ha röd aluprofiler på sitt och undrar över vilken sorts färg som är bra.

Når från Coop som skulle funka på metall och som dom blandar till rätt kulör. Och eftersom den var fortfarande för ljus blandade vi in mera svart färg av samma modell hemma. Hur den håller, återstår väl att se....
ingrids
Ska föra tipset vidare till syster, tackar smile.gif
/I
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon