Jag är förhållandevis ny i rosträsket... Har planer på många olika rosor framöver. Än så länge finns i trädgården: Nina Weibull, ett praktfullt exemplar av New Dawn som täcker åtminstone en tredjedel av framsidan på vårt stora hus, Mrs John Laing - fantastisk doft, Awakening och de två nykomlingarna jag planterat nu i vår - Constance Spry och Mme Alfred Carriere.
Eftersom Constance Spry är engångsblommande har det inte blivit några blommor på henne i år (eller, ja, jag antar att det är därför?) men lilla madamen Alfred Carriere har än så länge valt att sätta tre knoppar varav två slagit ut. Doften är helt otroligt ljuvlig.
Så vinnaren detta år är helt klart Mme Alfred Carriere!
Jag vill också passa på att göra välförtjänt PR för Flora Linnea. Mina två nya rosor är köpta på postorder därifrån och den kvaliteten de höll (och håller) är jättebra! Hittills i mitt liv har jag som sagt bara planterat kanske 5-6 olika rosor men tittar alltid på rosor i varje plantskola jag är, och jag kan ärligen säga att jag aldrig sett finare och kraftfullare exemplar än dessa två jag fått skickat till mig! Jag är SÅ nöjd.