Full version: Ranglig hibiskus
Pius
Jag har en jttehibiskus som inte orkar hlla upp sina grenar, jag trodde den var trstig men det hjlpte inte s jag band upp grenarna med ett stre. Men vad ska jag ta mig till med den?

Klipper jag den nu s blommar den ju inte. -cry-.gif

Pius
Peztis
andra sidan s kommer den nog inte att orka hlla uppe blommorna heller och hur ska det d g...?

Det r kanske s att du fr offra en blomning s att den fr stadga upp sig lite. Eller kanske du kan spara ngon enstaka gren?
kentbra
Tror nog den hinner blomma, ven om du klipper den.
Vilken sort r det. De flesta sorterna mr bra av att klippas lite och ger mer blommor efter.
Pius
CITAT (kentbra @ 23-06-2011, 07:36) *
Tror nog den hinner blomma, ven om du klipper den.
Vilken sort r det. De flesta sorterna mr bra av att klippas lite och ger mer blommor efter.

Vilken sort det r har jag ingen aning om, det r en vanlig mrkt rd enkel blomma och mrkt grna blad. Den har funnits i min familj alltid knns det som och jag sjlv r 50. flirting.gif

Det som r knasigt med den r att nr jag beskr den s kommer det inte flera nya skott utan bara ett endaste, trots att den str ljust. S p grenarna kan man se vart den har varit beskuren.

Pius
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon