Full version: Ranglig hibiskus
Pius
Jag har en jättehibiskus som inte orkar hålla upp sina grenar, jag trodde den var törstig men det hjälpte inte så jag band upp grenarna med ett störe. Men vad ska jag ta mig till med den?

Klipper jag den nu så blommar den ju inte. -cry-.gif

Pius
Peztis
Å andra sidan så kommer den nog inte att orka hålla uppe blommorna heller och hur ska det då gå...?

Det är kanske så att du får offra en blomning så att den får stadga upp sig lite. Eller kanske du kan spara någon enstaka gren?
kentbra
Tror nog den hinner blomma, även om du klipper den.
Vilken sort är det. De flesta sorterna mår bra av att klippas lite och ger mer blommor efter.
Pius
CITAT (kentbra @ 23-06-2011, 07:36) *
Tror nog den hinner blomma, även om du klipper den.
Vilken sort är det. De flesta sorterna mår bra av att klippas lite och ger mer blommor efter.

Vilken sort det är har jag ingen aning om, det är en vanlig mörkt röd enkel blomma och mörkt gröna blad. Den har funnits i min familj alltid känns det som och jag själv är 50. flirting.gif

Det som är knasigt med den är att när jag beskär den så kommer det inte flera nya skott utan bara ett endaste, trots att den står ljust. Så på grenarna kan man se vart den har varit beskuren.

Pius
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon