Fotograf Johanna
22-06-2011, 21:53
Jag byggde en "blomstertavla" och blev väldigt nöjd med resultatet. Den innehåller taklök, gul fetknopp, kamtjatkafetblad, trift, gråtimjan och stensöta. Jag planterade och täckte jorden med mossa så att den hålls fast tills växterna har etablerat sig. Sedan spände jag ståltråd över alltihop. Det ser lite tufsigt ut nu i början men jag hoppas att allt växer till sig snabbt.
Om jag bygger en till så gör jag nog inte den lika djup (10 cm) för den blev väldigt tung när den var nyvattnad. Grannen fick hjälpa mig att hänga upp den. Men den hänger stadigt med två spikar och en stödbräda under.
[attachment=62014:110621_1007.jpg]
[attachment=62015:110621_1008.jpg]
Fågelvägen
22-06-2011, 22:54
Vackert och roligt!

Hoppas växterna gillar läget! Synd om någon av dem bestämmer sig för att flytta, tänkte jag först.
Fast det hör väl till egentligen, tavlan är ju levande.
En praktisk fråga: Har ramen några vattenhål upptill?
Fotograf Johanna
23-06-2011, 11:43
Det finns några vattningshål upptill, men jag tror att det är bättre att ta ner den och ge den en rejäl rotblöta ibland. Jag behöver nog inte göra det så ofta för det är skugga i stort sett hela dagen och jag har valt växter som inte är så törstiga.
Ja, tavlan är ju levande så det som trivs får väl breda ut sig på bekostnad av det som inte trivs lika bra, och är det någon växt som inte alls vill växa där så får jag väl peta bort den och sätta i nåt annat.
Åh, snyggt!!! Det är alltid så roligt att se bevis på folks uppfinningsrikedom och kreativitet!
Eva i Skåne
24-06-2011, 21:40
Åh, en sån vill jag också ha! Mycket vackert
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.