|
Full version: Snapsvisor!
Hittade ingen tråd det borde vi väl ha?Mollis inspirerade mej! Jag börjar med en enkel
När som sädesfälten böjer sej för vinden står en jävel där och böjer dem tillbaks SKÅL!
Aqvakul
23-06-2011, 07:08
En visa vet jag inte , men den är lite kul:
I havet simmar en ål, skål - (häll snapsen i munnen utan att svälja)
I skogen går en älg - svälj...
Ännu en kort version på temat "jag vill inte sjunga men bidra ändå":
Ingmar Bergman:
Tystnad - tagning!
Den sista är mycket bra! Den här"kan" jag flera verser på i glada vänners lag! Nu kommer jag bara på att det är nåt med halv och ters kanske nån som kan resten?
Imbelupet glaset står på bräcklig kant Kalla pilsnerflaskor luta sej därmot men där nere misserabelt uti magens dunkla djup sitter djävulen och väntar på en sup
Meriona
23-06-2011, 15:18
Tänk om jag hade lilla nubben uppå en tråd upp i halsen Tänk om jag hade lilla nubben uppå en tråd upp i halsen Jag skulle dra - den upp och ned - så att det kändes som många fler Tänk om jag hade lilla nubben uppå en tråd upp i halsen
(Melodi Hej tomtegubbar)
Eva i Skåne
23-06-2011, 15:43
För skåningar och andra som vill försöka med dom skånska orden. Madavisa kallas den visserligen, men det kan behövas en och annan hutt mellan verserna och tungvrickandet. Och ni som tycker skånska är oförståeligt kanske får en liiiten gratispoäng här En annan MADAVISA Rabbemos å spegefläsk, panntofflagröd med knudor, fläskasvålar, grisatassar, prinsakorv med snudor Fittamadar, sillarumpor, sylta med rödbedor, äggakaga, revbensspjällLuad ål å rögad ål å ål som di har halmad Kogad ål å stegad ål å ål i gelatin Ålasluring, ålapudding ål med chokeladsås, rutten ål å ål i kålHussegröd å puggavälling, kläggefläsk med bläror Tösaflabbar, flinerumpor, pattagris med päror Glyttanäsor, hunnarövar, lummemög med hylle, mormor Karnas hönsafjösSillasupen, ålasupen, supen till sardellen Fläskasupen, rabbesupen, suparna till spjällen Gåsasupen, äggasupen, suparna till supen å till sist en kagesupSpiddekaga, kransekaga, flarn å mazariner, sockerkaga, butterkaga nötter å praliner Risengröd med vispegrädde, punsch å karameller Sen e de ´dags för nattamad !
Solstorm
24-06-2011, 13:08
Du ska få mitt gamla snapsglas när jag dör om jag dör Du ska få mitt gamla snapsglas när jag dör
För när jag reser mig ur askan dricker jag direkt ur flaskan
Du ska få mitt gamla snapsglas när jag dör om jag dör.
En annan kändis:
Liksom våra fäder, vikingarna i Norden drar vi riket runt och super oss under borden. Brännvinet har blivit ett elixir för kropp såväl som själ. Känner du dig liten och ynklig på jorden växer du med supen och blir stor uti orden, slår dig för ditt bröst och blir en man från hår till häl.
Ja, nu skall vi ut och härja supa och slåss och svärja, bränna röda stugor, slå små barn och säga fula ord Med blod ska vi stäppen färga. Nu änteligen lär jag kunna dra nån riktig nytta av min Hermodskurs i mord.
Biggan_
24-06-2011, 20:35
Kanske lite sent påtänkt, men det kommer fler tillfällen.
Helan går
Hell and gore Chung Hop father Allan Ley Hell and gore Chung Hop father Allan Ley Oh handsom in the hell and tar and hell are in a half and four Hell and goooooore ........... Chung Hop father Allan Ley
........................................................
Titel: Snapsen är ett märkligt ting
Melodi: Kovan kommer, kovan går
Snapsen är ett märkligt ting,
märkligt ting, märkligt ting.
Bäst man känner ingenting,
ingenting, ingenting.
Vips så blir man yr i hatten
dagen efter älskar vatten.
Men vad gör väl det idag.....
Glasen höj och halvan tag.
Håll armen i vinkel ! Nu vankas det finkel ! botten upp
merlin68
27-06-2011, 21:26
Nu även på engelska ifall man vill imponera på gästerna http://www.bokus.com/bok/9780967217659/swe...-schnapps-songsHär kan man vinna en tävling.....om man skriver en snapsvisa på engelska http://www.sacc-georgia.org/pdf/snaps_contest_2011.pdf
Här en lååång ! Statens droppar dyra är resan in till stan besvär !så sätt in dina pengar i vårt bränneri så lovar vi så lovar vi !att det ska schaver bli .Skål !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|