Alba
Jag hittade denna webtest på Expressen.
Kan du namnet på blommorna ?

Test

Jag hade 8 rätt av 8.
Klint
8 rätt här med frågan är säjer det mer om mej än om testet? flirting.gif
Aqvakul
den var lite lätt...
mamamaggan
CITAT (Aqvakul @ 23-06-2011, 12:54) *
den var lite lätt...

Den är nog lätt för oss som håller till här på Odla.

Hade 8 rätt.

Undrar hur många rätt andra har , t ex ungdomar ?

Varkenoch
CITAT (mamamaggan @ 23-06-2011, 13:07) *
Den är nog lätt för oss som håller till här på Odla.

Hade 8 rätt.

Undrar hur många rätt andra har , t ex ungdomar ?

Jag är ungdom och håller till på Odla. 8/8.
mamamaggan
CITAT (Varkenoch @ 23-06-2011, 13:11) *
Jag är ungdom och håller till på Odla. 8/8.

Jag menade nog mer de ungdomar som inte håller till här , en del äldre kanske kan blommorna p g a att man fått lära sig i skolan kanske .

Håller man till här kan man nog en hel del oavsett ålder.
malarmaster
jo den var lätt men endast tack vare bilderna.fingerborgsblomma fick jag leta länge i hjärnkontoret efter,jag kallar den digitalis.överhuvud är jag dålig på svenska namn,föredrar vetenskapliga då man lärt sig de kan man i stort bläddra i vilken frökatalog eller växtbok som helst oavsett språk.har stött på engelska kataloger med endast engelska namn o inga bilder,många lexikon har inga översättningar på inhemska blomnamn.där står man sig!!!.många svenska namn är dessutom dialektala,vet t.ex en upplänning hur en hyllebuske ser ut,skåningen klarar det.ulf
Överbölingen
Nog kunde testet ha varit lite svårare. 8/8.
Piccante
8/8 smile.gif
ninnisky
Alldeles för lätt 8/8
Peztis
Som sagt... alldeles för lätt: 8/8!

De kunde väl ha gjort det liiiite mer utmanade. Men å andra sidan är teste kanske inte gjort för oss trädgårdare utan mer för gemene man... kvinna... och då kanske resultatet blir ett annat.

Men det är alltid skoj att få alla rätt! biggrin.gif
Cacki
Visst var det lätt men som sagt så var det nog inte ämnat för oss med trädgård och odling som hobby.

(F.ö. tyckte jag att lupinen var ganska läcker även om jag inte är så förtjust i lupiner i vanliga fall. Det kanske är en vanlig sort men jag kollar liksom aldrig på utbudet.)
Alba
Jag tycker vi ska se det så att testet inte var lätt utan det är vi som är jätteduktiga. biggrin.gif

Vi måste ju få glänsa liiiiite.
merlin68
yahoo.gif Full pott!
Monica zon 1
CITAT (merlin68 @ 25-06-2011, 10:28) *
yahoo.gif Full pott!

samma här...
Kan nog hålla med om att testet var lite lätt. Men jag blev stolt ändå eftersom jag ser mig som förhållandevis nybörjare.
Måste erkänna att stormhatten hade jag inte haft koll på om det inte vore för tidigare inlägg här på odla.nu! Det är nog den enda av de blommor som var med som jag "saknar" kring min lilla kolonistuga.....
Peztis
CITAT (Alba @ 25-06-2011, 10:24) *
Jag tycker vi ska se det så att testet inte var lätt utan det är vi som är jätteduktiga. biggrin.gif

Vi måste ju få glänsa liiiiite.

Jamen SJÄLVKLART!

Ibland är man alldeles för svensk till läggningen.

FASEN VAD DUKTIG JAG VAR - ELLER ÄR! - SOM HADE ALLA RÄTT!!!!

giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon