Full version: Kanot
malcolm
Jag har bestämt mig för att sälja min kära kanot, den har skänkt mig många sköna naturuoolevelser men jag inser att jag inte klarar av att hantera den längre efter balansproblem efter min senaste stroke. Det är inget lätt beslut men efter att bara varit ute en enda gång på tre somrar så är det kanske dags nu, skall fotografera den i solljus och lägga upp en annons på Blocket men sedan får den gå. Kommer säkert att gråta blod när den försvinner men samtidigt känns det skönt att slippa tänka på att den ligger i garaget till ingen nytta. Inget roligt heller att ha något som mqan förknippar med trevligt sällskap som man inte längre har så det får bli en försäljning.
Meriona
Jätteledsamt Malcolm. sad.gif Men om det ändå inte kommer att bli några mer turer som det känns, så är det väl bättre att den kommer till glädje för någon annan. Där den ligger nu väcker den kanske bara vemod?
malcolm
Jo det är nog så, den väcker minnen till liv som jag helst vill slippa men kanske någon gång skaffar jag mig ett nytt flytetyg för på vattnet vill jag vara hur det än är. Min pres.bild här förställer fö. kanotan vid en solig vik.
Meriona
Det är rätt tänkt Malcolm! En roddbåt med eller utan påhängsmotor är klart underskattat av de flesta! smile.gif
Eva i Skåne
Ett tufft beslut att ta Malcolm, men det är ju inte direkt nåt förhastat beslut. Du har skrivit om funderingarna innan så det är kanske nu det är dags. Förstår ändå att det känns hårt trostar.gif
omk
Åh, vad trist att behöva ta ett sånt beslut, men du medverkar ju till att nån annan får lika mycket glädje av naturen, som du haft under alla år !!
Dessutom, går det ju att hyra kanot lite här och där, OM du skulle få rejäl abstinens !
Aqvakul
Tråkigt, men säkert ett klokt beslut! kompiskram.gif
mamamaggan
Ett klokt , men sorgligt , beslut . trostar.gif

malcolm
Jag har preis lagt in en annons på Blocket för att sälja sonens j´kajak och jag är i valet och kvalet huruvida jag sjáll lacka om min egen kanot innan försäljning, färg är inköpt men är det värt besväret...? Min tanke är att kanske inköpa en gummibåt mern en liten elmotor istället, kan det vara ett alterntiv kanske...? Ut på vattnet skall jag i vilket fall, det kan inget hindra mig ifrån.
ingrid fuxwall
Skaffa dig den farkosten du tror dig kunna hantera och ge dig ut på Nya äventyr
gnon49
Att sitta vid en insjö en ljummen sommarkväll är nog det mest rogivande man kan göra. Har man sedan en båt att tillgå med tillhörande åror så är kvällen räddad.Har själv mina favoritsjöar som jag tyvärr alltför sällan besöker, men därifrån har jag fina minnen från min uppväxt. Att meta med farfar var otroligt spännande.
Aqvakul
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-06-2011, 21:29) *
Skaffa dig den farkosten du tror dig kunna hantera och ge dig ut på Nya äventyr

tummenupp.gif
malcolm
Det blir nog en gummibåt i slutänden för ut på sjön skall jag, med eller utan motor.
Cacki
Malcolm! Har du någon sjukgymnast som hjälper dej med balansträning? Man kan få väldigt goda och snabba resultat av rätt sorts träning. Fick själv lite tips på väldigt enkla övningar efter ett skov jag hade för några år sedan och blev förvånad över vilka goda resultat det gav. Övningarna kunde "jag ta med mej hem" och behövde inte ens gå till en träningslokal för att träna. En övning jag bl.s minns var att man skulle stå på ett ben samtidigt som man studsar en tennisboll mot golvet och fånga den igen växelvis mellan händerna, så enkla grejer handlade det om.

Klart att du inte ska ge upp din flytetygsdröm än. Vem vet du kanske snart sitter därute på sjön i en kanot igen. Det om något vore väl en bra motivation till träning?
malcolm
Kan inte sova, det här med kanoten tar mig hårdare än vad jag trodde, inte för att bli av med en ägodel utan mer för att mista en livsupplevelse. Det är något alldeles speciellt att glida omkring på vattnet alldeles tyst och stilla men skall det verkligen vara slut nu...? Älskade kanot ända sedan jag läste Davy Crocket som liten och vill INTE bli sv med den.
mamamaggan
Ta inte beslutet nu om du mår så dåligt av det , ta då i stället beslutet att ha den kvar ett tag till .

Ibland måste man ta tid på sig och det kan du ju göra i det här fallet , eller hur ?
Myosotis
CITAT (malcolm @ 24-06-2011, 05:13) *
Kan inte sova, det här med kanoten tar mig hårdare än vad jag trodde, inte för att bli av med en ägodel utan mer för att mista en livsupplevelse...

crying.gif trostar.gif smiley_small_hug.gif
malcolm
CITAT (mamamaggan @ 24-06-2011, 06:59) *
Ta inte beslutet nu om du mår så dåligt av det , ta då i stället beslutet att ha den kvar ett tag till .

Det har du rätt i och den skall ju inte ha någon mat, kanske piggnar jag på mig framöver och då skulle jag ångra en försäljning.
Eva-Helene
Sitter här och funderar...och diskuterar ditt dilemma med guben (som hade en älskad kanot förut, har större flytetyg numera). Han föreslår att du säljer kanoten och köper en mindre flatbottnad båt för pengarna. Då kan du fara ut på böljan ändå smile.gif
Det kan vara dags att du skaffar dig härliga minnen från naturupplevelser och båtturer "på egen hand". smiley_small_hug.gif
Myosotis
CITAT (malcolm @ 24-06-2011, 14:17) *
...kanske piggnar jag på mig framöver och då skulle jag ångra en försäljning.

Om det kan bli så ska du väl inte sälja den!! Samtidigt låter Eva-Helenes förslag som en bra idé, om det inte är för dyrt kanske du kan skaffa en sån också?
malcolm
Nackdelen med en båt typ eka är att man måste ha en bryggplats också och så är man låst tilll den sjö/vattendrag där den ligger. En gummibåt vore nog bättre tror jag för den kan man ta med sig på biltaket precis som kanoten och numera finns det behändiga små elutombordare att köpa fast det är ju en kostnadsfråga också.
Myosotis
Du kanske kan hitta nåt begagnat?
malcolm
Säljer jag kanoten får jag ju en slant för4 den och det skulle gott och väl räcka till en gummibåt och vid närmare eftertanke har jag en liten 4-hästars utombordare i garaget hemma hos min mamma.
Myosotis
Är du fäst vid just den kanoten? Annars kan du ju göra så och när du mår bättre kan du sälja gummibåten och köpa ny kanot.
malcolm
Nej jag har inga speciella band till just den kanoten, ärligt talat så är den i tyngsta laget, 42 kg och det är mycket när man skall lasta på och av den från/till biltaket.
Irene_L
Jag tycker Myosotis förslag var bra! En ny kanot kan du ju skaffa då som är lättare!
malcolm
Vi får se hur det blir, nuvarande väderlek lockar knappast till sjöutflykter.
malcolm
Sålde i alla fall sonens kajak igår, han har bara använt den ca. 5 ggr på två år. Den hamnade på Ekerö.
Motti
Tråkigt att höra om dina vedermödor Malckom det är verkligen tråkigt att höra hur mycket du gått igenom.Men du kanske ska behålla Kanoten som ett lockbete !något som sporrar dig att fortsätta något som får dig att inte ge upp :)har själv paddlat och vet hur himmla kul det är ,behåll Kanoten ett tag till en vacker dag kanske du sitter där igen och paddla ;)Saker händer i livet kompiskram.gif
malcolm
Jag har bestämt mig för att INTE sälja kanoten, lär inte få så mycket för den heller då den är rätt repig och att lacka om den är knappast värt besväret då den i alla fall inte skulle betinga något högre pris men jag gör det kanske i alla fall för min egen skull.
Aqvakul
Bra att du har kommit fram till et beslut! tummenupp.gif kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon