Full version: Oxalis versicolor
Trampendal
Jag kpte i vras Oxalis versicolor frn Odla. Jag behandlade risomerna (stavning?) som jag gr med mina andra oxalisar, men efter ett par mnader hade inget kommit upp.
Jag skulle d f nya frn odla, men fick istllet rdbladig (versicolor var nog slut d).

Kpte en omgng till, nr de ter fanns inne, som nu har varit i jord ngon mnad. Inte ett liv syns.

I den kruka jag frst planterade pillade jag upp tv risomer (hittade inte resterande tre) som ser okej ut, inte ruttna, inte skrynkliga.
Dessa har jag lagt p ett fuktigt/bltt papper fr att se om de kanske gror.

Jag vill vldigt grna ha en sn hr oxalis, men d r det frsts som vanligt, det man helst vill ha tar sig inte, ersttningen jag fick
vxer sklart och frodas, men sna har jag redan flera stycken.

Varfr r dessa s extremt griniga?
Hur gr man?
Eva i Skne
Jag har precis samma erfarenhet som du. Dvs dom gror inte -cry-.gif
Jag tycker ocks dom sg s sta ut i erbjudandet, men icke ett spr av nt liv i krukan. Jag har visserligen inte grvt i den...
Jag har inte varit i kontakt med Odla n, tnkte att dessa bara var ovanligt lngsamma, men jag kanske inte ska ha nt hopp lngre.
Sen var dom ju otroligt sm jmfrt med de rda,men det kan vl vara olika p sorterna gissar jag

Dom andra rda som sldes kpte jag av misstag, fick fr mig att dom hade enfrgade blad. Jag har ocks de rda sedan tidigare.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon