Christa
Alltså jag gillar inte värmebölja men 13,6 grader mitt på dagen tycker jag är kallt crying.gif

Hur många grader har ni hos er?
Krolliljan
Här är det 17 och sol lite då och då.
Alba
19° och mörka hotfulla moln.
malcolm
+22 just nu och det har klarnat upp lite, minns dock en midsommar på Öland i mitten av 80-talet. Då var det samma väder på midsommar som på nyår, fem plusgrader och regn.
Meriona
13,8. Helt okej om man håller sig inne. smile.gif
Piccante
förut var det runt 17C, nu är det 14C sen det började regna och blåsa.
Eva i Skåne
15grader, nån solglimt när det känns lite skönt, men mest mulet
Christa
Nu har det börjat regna också.

Verkar som om vi har det sämsta vädret av hittills rapporterade.

Hoppas det är bättre imorgon bitti för då skall jag ut i trädgården och njuta av tystnaden.
Meriona
Ja du har rätt Christa, imorgon bitti är det nog tyst, då är alla bakis. tongue.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 24-06-2011, 13:46) *
13,8. Helt okej om man håller sig inne. smile.gif

Midsommarfirande inne framför datorn kanske inte är så dumt
malcolm
CITAT (Huggorm @ 24-06-2011, 14:06) *
Midsommarfirande inne framför datorn kanske inte är så dumt

Så blir det förmodligen hemma hos mig och kanske en titt på TV också.
Red Top
Här, i Norduppland har vi 22,7o i skuggan och mest sol. På förmiddagen var det betydligt svalare och skönare. Då gick det att arbeta i trädgården utan att pusta och stöna.

Trevlig midsommar!

hattstugan

Här har det varit en solig och rätt varm dag hittills! Mellan 18-20 grader och svaga vindar men nu börjar det mulna på från väster! Tänker ni Västkustbor dela med er av ert dåliga väder tro?
Fotograf Johanna
17 grader och lite mulet här vid Vätterns nordvästra strand
merlin68
22 grader och växlande molninghet. Ska till kompisar om en stund och sitta på deras altan under tak så vi är garderade om det börjar regna tummenupp.gif
Huggorm
CITAT (hattstugan @ 24-06-2011, 14:28) *
Tänker ni Västkustbor dela med er av ert dåliga väder tro?

Vi är inte snåla vi, så vi delar gärna med oss coolgleam.gif
omk
Här är det 18 gr och växlande molnighet, men det blåser som f-n ! Säkert 15 m/s i byarna ! Västlig vind.
5 mil so Göteborg.
Anki på Öland
20 grader och växlande molnighet smile.gif
Aqvakul
V Blekinge 16 grader med sol ibland och regdropp ibland..
ninnisky
CITAT (omk @ 24-06-2011, 13:00) *
Här är det 18 gr och växlande molnighet, men det blåser som f-n ! Säkert 15 m/s i byarna ! Västlig vind.
5 mil so Göteborg.

dito 2 mil nordost om Göteborg
Krolliljan
Jag vill inte ha "Göteborgsvädert". Håll det hos er.
Här i Halmstad är det fortfarande 17 grader och mest sol. Helt OK.
Katie
14,5 är det här men vem tänker på temperaturen när man har en Tequila Sunrise i näven. flirting.gif
Meriona
Skål då Katie för att du håller värmen! smile.gif Hur går det med lilltussen?
Katie
CITAT (Meriona @ 24-06-2011, 17:47) *
Skål då Katie för att du håller värmen! smile.gif Hur går det med lilltussen?

Skål! hehe
Jodå, det går finfint. Just nu försöker han döda en kartong så det är full rulle.

Glad Midsommar. tongue.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Krolliljan @ 24-06-2011, 16:36) *
Jag vill inte ha "Göteborgsvädert". Håll det hos er.
Här i Halmstad är det fortfarande 17 grader och mest sol. Helt OK.

Men du får det så gärna....

När solen kom fram, ja då kom blåsten också. Usch vad tråkigt
Huggorm
Håll ut, i juli och augusti blir det varmare än normalt
Meriona
CITAT (Huggorm @ 24-06-2011, 19:14) *
Håll ut, i juli och augusti blir det varmare än normalt

Fy så vidrigt! sad.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 24-06-2011, 19:22) *
Fy så vidrigt! sad.gif

Du blir då aldrig nöjd flirting.gif
Meriona
CITAT (Huggorm @ 24-06-2011, 19:25) *
Du blir då aldrig nöjd flirting.gif

joo då om det blir en september med hög klar luft, svalt och soligt och svamp som flockas överallt. biggrin.gif
Krolliljan
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-06-2011, 19:09) *
Men du får det så gärna....

När solen kom fram, ja då kom blåsten också. Usch vad tråkigt

Sådärja. Nu blåser det ordentligt här med och regnar. giggle.gif
Attans att det inte gick att mota bort med att önska att det stannade hos er. tongue.gif
Wilmer
CITAT (Meriona @ 24-06-2011, 19:27) *
joo då om det blir en september med hög klar luft, svalt och soligt och svamp som flockas överallt. biggrin.gif

Har plockat kantareller flirting.gif

13,8 dagtid, nu vågar jag inte ens gissa... Glad midsommar!
Olle A
Några mil neråt sydväst är det 12,9 grader nu. Glad midsommar på dig själv! smile.gif

Olle
Motti
Här i Nässjötrackten var det inte kylan som höll oss inne ! det var Knotten.Tack och lov för "Pensionärskovöser"lika med inglasat rolleyes.gif det är knotten som jäklas nu men de brukar nå kulmen vid Midsommar sen försvinner dom,men sen är det ju Mygg Bremsar flugor Blinningar mm som härjar här vid sjön.Typisk Svensk sommar blomma.gif
omk
CITAT (Motti @ 26-06-2011, 23:47) *
Här i Nässjötrackten var det inte kylan som höll oss inne ! det var Knotten.Tack och lov för "Pensionärskovöser"lika med inglasat rolleyes.gif det är knotten som jäklas nu men de brukar nå kulmen vid Midsommar sen försvinner dom,men sen är det ju Mygg Bremsar flugor Blinningar mm som härjar här vid sjön.Typisk Svensk sommar blomma.gif

Och vi ÄLSKAR den ändå !!! biggrin.gif yahoo.gif smiley_small_hug.gif
Motti
Yes we do :)finns inget som slår den svenska sommaren !allt otyg som mygg Knott osv hör till liksom till smile.gif När min Moster flyttade till Australien så kan du ge dig på att hon saknade den Svenska sommaren !
malcolm
Sverige lär vara det land i världen där det sälj mest trädgårdsmöbler, parasoller etc. per person, tänka sig...
Huggorm
CITAT (Motti @ 27-06-2011, 00:01) *
Yes we do :)finns inget som slår den svenska sommaren !allt otyg som mygg Knott osv hör till liksom till smile.gif När min Moster flyttade till Australien så kan du ge dig på att hon saknade den Svenska sommaren !

Men flugorna lär hon väll inte ha behövt sakna, de skall ju vara ännu mera talrika i OZ än här hemma
Motti
Ja flugor har de gott om "down under" och andra små otäcka saker som giftormar giftspindlar mm .
Men alla skifftningar vinter vår sommar höst har de inte och det saknar hon .De flesta svenskar älskar trots allt våra luriga sommrar och dess flygfän ;)Det såg vi på Midsommarafton här i byn fullt med folk som kom för att fira och dansa runt Midsommarstången trots regnskurar knott och mygg .
mamamaggan
Brrr ??? Vi hade lite mulet på fm men sedan blev det lite mer växlande . Temp på fm 15 - 16 och senare kring 20 , ganska lagom tycker jag.
Huggorm
Här på västkusten har vi äntligen fått lite fint väder nu, 20-25 grader och sol. Efterlängtat!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon