Em.Thor
Hej. Jag blir snart tokig, har letat men finner ingen bild eller beskrivning som matchar min vxt. Har ingen aning om vad det r och inte min mamma heller trots att hon r bra p krukvxter. Bladen r lite lngsmala grna med vita prickar p och en del har tunna rda nerver p baksidan. De r spetsiga men rundade in mot roten. Grenarna r relativt kraftiga och grna. Nya blad r ljust grngula och mycket krusiga innan de vuxit ut helt. Nu till det roliga! Fr ngon vecka sedan upptckte jag sm rosa blommor allra lngst ut p grenen. De r hjrtformade och mellan 0,5-1 cm stora.

Ngon som vet? smile.gif

Hlsningar Marie

Ps. Jag skulle kunna lgga upp en bild ocks sen om ingen vet.
Maj zon 4
Lngsmala grna blad med vita prickar fr mig att tnka p ngon sorts begonia, men lgg ut en bild, s blir det lttare att sga eller gissa vad det r.
Red Top
Kan det vara en "nglavingsbegonia" eller Cane, du har. Den ser ut s hr:

Bilden r lnad hr: Cane
Em.Thor
Jaaa visst r det en nglavinge jag har! Begonia maculata! Letade vidare och hittade en exakt kopia av min (se bilden) TACK s jttemycket fr svaren, r otroligt glad! Ska bli spnnande att se hur mycket den kommer att blomma smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon