merlin68
Hittade det här på en Border Collie sida. Så sant så sant giggle.gif wub.gif

The World According to Border Collies

1. I will chase anything that moves - get used to it.
2. I consider myself to be an integral part of the family - don't treat me like a mere dog.
3. I will stick my nose into everyone's business and feel compelled to comment upon my observations.
4. If you should leave me behind, I shall consider this an aberration of proper behavior and will voice my disapproval...loud and long...often accompanied by frantic twirling and jumping.
5. I will determine which of your friends is worthy of my affection, and which are to be observed at a distance, before a verdict is rendered. All decisions are final.
6. I will follow you to the ends of the earth, and ALWAYS into the bathroom.
7. No door is considered to be closed as long as I can push it open with my nose.
8. Give me plenty of toys and activities to keep me busy. You don't want me finding tasks on my own - trust me on this.
9. I have absolutely no qualms about stealing FOOD, GLORIOUS FOOD from any source available, even if it is from the mouths of babes.
10. I will sense your every mood and will be happy or sad along with you.
11. I will give you the best moments of our lives and memories you will cherish forever
KatteLatte
Nummer 9 passar även utmärkt på mops.....
Anki på Öland
Tycker alla passar på mina....
KatteLatte
Vid närmare eftertanke så passar allihopa på min schäfer. Visst undantag eventuellt 9:an men bara tills mopsen haft ned maten från bordet. Sen gluffsar de i sig tillsammans.
Hon har skadligt inflytande den där lilla.....
Katie
giggle.gif
Ja, det är tyvärr ganska vanliga beteenden på BC.
Jag har tre stycken BC-dårar. flirting.gif Tack & lov så är de ganska väluppfostrade.

1. Nej, här jagas inget om man inte får en order att göra det. Räven är iof ett undantag. Den jagas per automatik när den är dum nog att våga sig in på gården i jakt på fjäderfän.

2. Ja, det stämmer.

3. Här är det inga hundar som lägger sig i sånt de inte har med att göra. Jo, valpen gör det än så länge men han är bara bebis så han har inte lärt sig husreglerna än.

4. Hundarna är vana att lämnas lite här och var och finner sig snällt i det. (matte har t.o.m glömt hundarna ute på ett gärde, fear.gif hundarna hade fått order att ligga kvar och det gjorde 1½ timma senare när matte undrade vart de tagit vägen och kom på vart hon gjort av dem)

5. Stämmer ganska bra på min hane. Han accepterar inte vem som helst. Tiken däremot älskar alla, vilket faktiskt kan vara lite jobbigt.

6. Japp.

7. Stämmer tyvärr på hanen. Han har även lärt sig att öppna källardörren inåt (höll på att skrämma livet ur sotaren), låsa upp ytterdörren och öppna en barngrind. Tiken håller sig där hon ska även om dörren står på glänt.

8. Behövs egentligen inte om man har arbete till hunden som tillfredsställer dess arbetsnarkoman-skalle. Har den jobb hittar den inte på en massa egna uppgifter.
Tiken har inga leksaker men den gamle hanen har några snuskiga leksaker som jag inte får slänga. Dem går han gärna och drar på. Valpen har en uppsjö med leksaker så han har nåt att bröta med.

9. Här snos det ingen mat från bord eller barn. Då börjar åskan mullra. Hanen har vid några tillfällen snott tomater från bordet när han var yngre men det är det slut med nu. Matte kom på honom och så var det bra med det.

10. Så sant.

11. Har aldrig skrattat eller gråtit så mycket över några tidigare hundar som över mina BC. Kommer aldrig skaffa nån annan ras. wub.gif De är mina arbetskamrater, sjuklarm, vakter, (p)älsklingar, galningar, trygghet och en massa mer.

Som det står här inunder. För mig är det bara en hund om det inte är en BC. flirting.gif
Noak
Tian stämmer! Ilska = BC runt halsen. Tårar = BC i knät. Skratt = BC skuttande och lekande med snörstump eller pinne...
Här kommer det nog alltid att finnas en Border Collie. Hoppas jag...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon