En kollega pratade idag om en perenn hon hade. Hon kallade den Biskopsmössa och jag tog för givet att hon menade Spetsmössa. Men när vi kollade en bild var det inte den. Sökning på B. blev bara en murkla alt. en kaktus.
Ingrid på Västkusten
25-02-2004, 13:12
Todeloo,
För mig är det en kaktus - en fin sådan :-)
Hälsar Ingrid
Christoffer
26-02-2004, 20:32
Den är vacker och vad jag vet så har ungdomar provat på att berusa sig på den. Synd.
Bengt i Särö
27-02-2004, 00:02
Hej Eva. Epimedium (Biskopsmössa för bladen liknar en Biskopsmössa) det gammla namnet är ändrat till SOCKBLOMMA finns i olika färger på blomman. En mycket bra växt för skugga eller halvskugga bra marktäckare,Blommar Maj-Juni är delvis vintergrön höjd 30-40 cm mycket härdig en mycket gammal växt. Hälsningar Bengt i Särö
Ewa L
27-02-2004, 07:32
Underbart! Jag "skröt" för henne att på detta forum får jag fram rätta namnet. Hon har letat sedan förra sommaren.
Berith
27-02-2004, 08:34
Jaha, sockblomma! Funderade på en sån förra sommaren - tittade, ställde tillbaka, tittade, ställde tillbaka - men så visste jag inte hur dom blev som färdiga så jag köpte ingen. Förstår nu att jag ska hålla utkik efter dom i år också.
Ingrid på Västkusten
27-02-2004, 08:49
CITAT (Christoffer @ 26-02-2004, 20:32)
Den är vacker och vad jag vet så har ungdomar provat på att berusa sig på den. Synd.
Berusa sig på Astrophytum? Det har de inge för LOL....
Sockblomman är FIN!
Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.