ejensso
Hej,
Har tänkt att plantera en snygg buske, ej i kruka utan ngn som klarar av den svenska vintern (bor i norrköping). Min tanke är att den ska vara i stil med ett bonzai träd men antar att den inte klarar vintern. Så har du några förslag på ngn gran, tall eller ngt annat som inte blir högre än 1,5 - 2m och inte så stor till omfång?

På bilden ska den stå höger om grillen i gruset

Mvh //Jensa
kerstin z5-6
Sockertoppsgran blir önskad höjd,tuija kan klippas till önskad höjd o omfång
Anki V
Måste det vara ett barrträd?

Jag gillar mina hängsälgar……Det är i och för sig första året jag har dom men de ska ju tåla minst z6 och växer med bara någon cm året. Hur vida de ska bli kan man visst bestämma själv genom att klippa bort grenar underifrån.

[attachment=62102:H_ngs_lg__Medium_.JPG]

/Anki
ingrids
Det finns uppstammad tall och lärk som är sisådär 1,5 meter hög stam med en "boll" i toppen som skulle kunna bli fint.
malarmaster
bonsai-alm.ulmus "jaqueline hillier". växer långsamt,blir knotigt o bonsailik,resistent mot almsjuka,härdigt till zon 4,mitt ex är 15 år gammalt o skitsnyggt. Ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon