komnevik
Den gröna karten på mina svarta vinbär blir bruna, skrumpnar och verkar invävda tillsammans med bladen. En och annan liten grön larv med svart huvud hittas också när jag tar bort en sådan här ansamling.

Vad är detta och vad kan man göra åt det?

mvh
Erling
Bassam
Hej

Den är spinn som attackera växter med maskar så du kan borta skumpiga blad och spreja på hög tryck vatten efter du kan lägga täck på mark under växter och röra växt hård för att maskar ska ramla på täck och du kan samla och döda dem.

H:Bassam
Gossen Ruda
CITAT (komnevik @ 26-06-2011, 15:40) *
Den gröna karten på mina svarta vinbär blir bruna, skrumpnar och verkar invävda tillsammans med bladen. En och annan liten grön larv med svart huvud hittas också när jag tar bort en sådan här ansamling.

Vad är detta och vad kan man göra åt det?

mvh
Erling

Nu är bassam igång igen. smile.gif Glöm det ovanstående. Angreppen låter som Vinbärsmott. Klipp bort alla angripna bärklasar och avlägsna dessa. Kan hjälpa men det är svårt att bli av med det helt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon