Peztis
Är det någon som varit ute i skogarna och inspekterat svampläget?
Eller det är kanske alldeles för tidigt?

Just nu är det så fasligt vidrigt mycket mygg så man drar sig ju för att sätta på sig gummistövlarna och bege sig ut för en inspektionsrunda.
*Stintan*
Det lär nog dröja en 1 vecka - 14 dagar skulle jag tro om du inte ska plocka knappnålsstora. smile.gif
Huggorm
Här hos mig på västkusten har de små börjat dyka upp, men det är nog som sagt en eller två veckor kvar till de stora kommer
mamamaggan
Har sett några i helgen och de hattarna var som 50-öringar. Vi brukar börja att plocka någon vecka in i juli , iaf sommarkantareller.

Tikka
Gå in under rapporter på svampguiden så ser ni var i landet det börjar poppa upp blekkantareller o andra svampar smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Plockade ca 3dl hyfsat stora sommarkantareller i Bålsta midsommarafton och det ligger ju precis på gränsen till Stockholms län.
Peztis
Oh! Då måste jag nog allt checka läget! Impregnera sig i myggspray först, bara...
smuleborg
Kantarellerna är som 25-öringar här (stigar och vägar), för små för att plocka. Om ett par veckor - om: värme och lagom med regn - kan det vara dags.

Rekommenderar också svampguiden.

Drömmer om ett KJ-år! Och mandelriskor, som vanligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon