Full version: Ojämn groning
eml
Har börjat sätta de krukor som grott lite svalare (16-17 grC med extra ljus) och ska sätta dem ännu svalare (ca 12-15 grC med extra ljus) så snart jag fixat plats i garaget. Hur gör man dock med de krukor där bara några få av alla frön man sått grott (än så länge unsure.gif smile.gif)? Har t.ex tre krukor med ca 5 frön i varje av paradisblomster men bara tre frön har kommit upp (fördelat på två krukor) och de ränner nu iväg på höjden tycker jag så jag börjar bli lite orolig... Är det bättre att låta krukorna stå kvar i 20-21 grC (i ett miniväxthus med lysrör över) tills fler kommit upp eller ska jag sätta dem svalare och hoppas att resten ändå är "på G"?
uno
de som ränner iväg kanske skall fångas in och omplanteras. wink.gif
eml
Jo, jag funderar på det, men de har inte fått mer än sina första blad ännu, så jag tänkte att det kanske inte var så bra att skola om så tidigt...
kerstin z5-6
Det där är ett ständigt problem med de oregelbundet groende,
jag skulle avvakta till två blad av de riktiga bladen
-skola ut dessa grodda o låta frösådden stå kvar , men flytta de omskolade
till svalare .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon