Full version: Resa i oktober
marie86
Jag fyller 25 i oktober och tänkte åka iväg någonstanns med min mamma (en ung 60+are) några dagar då.
Har inga ideer om vart vi ska åka dock så tänkte ni kunde få hjälpa mig smile.gif

Natur, kultur, historia, värme och lugn kan sammanfatta vad jag är ute efter

Förslag?!
Klint
Va kul marie!
Det finns många som har väldigt stor erfarenhet av resor,själv känner jag till Spanien.Klimatet är skönt i october och det är helt ok att bada då! Naturen ja det finns många fina klippor och havet. många grottor där man gå in och titta på jättegamla formationer.Uppe i bergen finns gamla byar bevarade sen förr man bor inni bergen!Där finns många fina parker med träd och växter.Ska man se nåt typiskt spanskt är det väl flamencodansen men annars finns det ju kultur av alla slag.Kyrkorna brukar vara vackra och en spansk marknad får man inte missa Var ni än åker så ha det bra och Grattis i förskott!!
KatteLatte
Jag var med min svärmor i Wien för några år sen, det var i september och vädret var då fortfarande semestermässigt. Mycket att se och inte så långa avstånd mellan sevärdheterna. Oktober vet jag dock inte om det fortfarande är OK där, du ville ju ha litet mera värme

Annars kanske man kan fundera på:
* Barcelona
* Rom
* Prag
* Kairo, eller en Nilen-kryssnig
ninnisky
En kryssning till St Petersburg kanske kunde vara något.

Turkiet t ex Bodrum vid Egeiska kusten, Där finns både kultur, gamla romarstäder, god mat och ett skönt klimat i september är kanske ett annat tips.

Marocko med Marrakesch tyckte vi också var spännande.

kerstin z5-6
ROM! Underbart i oktober lagom semestervarmt-dagtid som svensk sommar,mkt för er bägge att göra och se.God mat Gott vin,trevlig shopping ,urlätt att åka t bana vart man vill i staden ,jump on jump off bussar till de stora sevärdheterna smile.gif
Gjorde den resan med min son när han fyllde 20.Vi hade båda mkt trevligt!
Skulle görna åka dit igen.
marie86
Tack för tipsen! har en del att titta igenom nu ju smile.gif
Tar med glädje emot fler förslag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon