Full version: Utbetalning via giro
mojan
Min sommarjobbande dotter har fått en utbetalning av pengar via plusgiro i Nordea. Själv använder hon Swedbank.
Jag har letat på bankens sidor och googlat men inte hittat hur mycket det kostar att få tag i på pengarna.
Vilket blir billigast: Att hämta pengarna på Nordea eller Swedbank (där hon är kund)?
Blir det ännu billigare om hon direkt sätter in pengarna på sitt konto?

Hon har naturligtvis lämnat sitt kontonummer nu för direktöverföring.

Är det någon som har koll? confused.gif

Svar till "Många bäckar små..." för en fattig student. kiss.gif
*Stintan*
Jag tror det bästa är att hon går till sin bank med avin och sätter in pengarna på sitt konto där. Har hon kort där så kan hon ju ta ut dom i bankomat. Skulle hon ta ut pengarna direkt tror jag både Nordea och Swedbank tar en avgift men den slipper hon om hon sätter in dom på sitt konto. Hennes bank fixar överföringen.
mojan
Tack *Stintan*. Ja, det är förmodligen det enklaste och billigaste.
(Men nog är det skräp att det inte står någonstans vad det kostar. mad.gif )
mamamaggan
Har själv gjort som Stintan säger och det funkar alldeles utmärkt. Sätt in pengarna på kontot och sedan kan man ta ut i Minuten.
*Stintan*
Detta hittade jag efter lite luskande biggrin.gif http://bankforsakring.konsumenternas.se/La...ankpostgiroavi/
mojan
Tack, snälla du! Det få bli som ni föreslår: Sätta in på konto och ta ut direkt med kortet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon