Full version: Idolhysteri?
Gossen Ruda
Jag genomled en del av allsången men stängde av i förtid pga alla dessa skrikande överspända pubertetspinuppor. Kan någon förklara hur behovet att skrika uppstår när "rätt" idol visar sig, eller bara presenteras? Det är för mig en gåta men det kanske finns några fd skrikare här.
skånepåg
Haha förstår inte det iheller, jag har alltid varit en lugn människa på festivaler och andra uppträdande, förutom en gång när jag var kanske 14 så hade lokalbanden spelning så spela de en skate-punk låt cover och inte många stod vid scenen men jag hoppa ett par runder där men skrek inte ^^
Huggorm
Nu i efterhand är det svårt att förstå hur man kunde se något positivt i fjortistjejer på den tiden då man var ungefär i samma ålder själv. Men man var väll inte fullt utvecklad mentalt själv heller då rolleyes.gif
Malvia
CITAT (Huggorm @ 28-06-2011, 21:42) *
Nu i efterhand är det svårt att förstå hur man kunde se något positivt i fjortistjejer på den tiden då man var ungefär i samma ålder själv. Men man var väll inte fullt utvecklad mentalt själv heller då rolleyes.gif

Gilla!

För övrigt är val både jag och Gossen för gamla för att själva stå där och skrika;)
malarmaster
är såpass gammal så jag kommer ihåg Beatles-hysterin med skrikande o avsvimmad publik,det har ju förekommit efter det med stora band,ABBA,Rolling stones m.fl.Tror att det beror på grupphysteri,framförallt förekommande bland tonårstjejer.de konserter en annan går/åker på förekommer det inte på,troligtvis på att medelåldern är rätt hög i publiken,men visst kommer jag ihåg tiden då man fick bära ut tjejen då hon svimmat när Mick Jagger glänta på T-shirten.Precis som jag inte är lika go som han?. Ulf
zaaritha
Jag har aldrig förstått detta att tjejer skriker som galna!
När jag var tonåring var jag o en kompis o såg HepStars!
En tjej i publiken stack in sin fot under ett hjul
på deras turne´bil o blev allvarligt skadad.
Det blev ambulans. Och jag kunde inte förstå, varför hon gjorde nå´t så dumt!
Monica M zon 4
Nää, skrikandet har jag aldrig förstått mig på heller. Om jag gillar en artist och verkligen vill se honom/henne så skulle jag ju vilja höra varje stavelse som sjungs/sägs. Skriker man, hör man ju ingenting. Så fånigt. Fast fenomenet är ju inget nytt. Borde ju finnas nån sorts förklaring till skrikandet.
Krolliljan
Inte skulle jag skrika nu. Men det har jag gjort, som 12-13åring i Folkparken när Annabee-Nox och Hepstars var där. crazy.gif Jajjamensan. a0a.gif
Aqvakul
Det hör ungdomen till. Det är härligt med lite liv. På Bosse Larssons tid var det rätt dött...
Huggorm
CITAT (Monica M zon 4 @ 02-07-2011, 07:17) *
Fast fenomenet är ju inget nytt. Borde ju finnas nån sorts förklaring till skrikandet.

Det är inte säkert, det kan vara bara ännu en av alla oförklarliga saker som kvinnor sysslar med rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 02-07-2011, 18:06) *
Det är inte säkert, det kan vara bara ännu en av alla oförklarliga saker som kvinnor sysslar med rolleyes.gif

en liten provokation så här på lördagskvällen.. naughty.gif
Gunilla T
CITAT (Aqvakul @ 02-07-2011, 08:32) *
På Bosse Larssons tid var det rätt dött...

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Krolliljan
länk flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 02-07-2011, 18:29) *

rotfl.gif
Piccante
Skriker jag vid åsynen av Bosse Larsson så är det av andra orsaker än idolhysteri iaf... Det är ett mycket märkligt gruppbeteende unga kvinnor visar upp.
Huggorm
Finns det något samband med att vissa människor skriker som besatta när de åker berg-och-dalbana? Jag anar att det är ungefär samma människor som skriker vid båda tillfällen.
zaaritha
Jag har åkt berg-o-dalbana--men; aldrig skrikit!
Jag är väl ett fruntimmer-som inte skriker för något!
Huggorm
CITAT (zaaritha @ 02-07-2011, 19:57) *
Jag har åkt berg-o-dalbana--men; aldrig skrikit!
Jag är väl ett fruntimmer-som inte skriker för något!

Inte ens för spindlar? naughty.gif
Myosotis
Jag visste inte ens att det är meningen att man ska skrika unsure.gif vilken konstig reaktion. Är det en reflex eller en medveten handling? Typ "Nu skriker jag. Aaaaaaa." Jag menar - vad skumt!! Hur vet man vilken frekvens som är lämplig, skriker man aaa eller iii eller är det kanske ord man skriker, exakt när ska man börja och hur länge håller man på och hur ofta... även om jag av någon anledning velat skrika så skulle jag inte ha en aning hur jag skulle gå tillväga. Men jag är väl konstig för jag kan inte dansa heller för att jag inte vet när jag ska vifta med vilket ben, jag fattar bara inte hur folk bär sig åt för att dansa "spontant". unsure.gif Jag är en alien. [attachment=62310:alien.gif] Men hellre det än att skrika okontrollerat.
*Stintan*
Och nyss var det nästan bara killar som stog och skrek, flera tusen, på Ullevi när Anthrax spelade. Maratonsändning #"The big four" i TV 2.
skånepåg
Ser oxå på the big 4 biggrin.gif
Huggorm
Och nu kommer man osökt att tänka på Heinekens TV-reklam, den med ölrummet
herkules
det idolskriks när fridolin pratar i almedalen också smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (herkules @ 03-07-2011, 19:29) *
det idolskriks när fridolin pratar i almedalen också smile.gif

Fjortisar?

CITAT (*Stintan* @ 03-07-2011, 19:05) *
Och nyss var det nästan bara killar som stog och skrek, flera tusen, på Ullevi när Anthrax spelade. Maratonsändning #"The big four" i TV 2.

Sjöng man inte bara med? Det kan vara svårt att skilja på hårdmetallsång och primalskrik. biggrin.gif
herkules
miljöpartister förmodar jag.
Gossen Ruda
CITAT (herkules @ 03-07-2011, 19:43) *
miljöpartister förmodar jag.

Samma åldersklass kanske. smile.gif
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 03-07-2011, 19:45) *
Samma åldersklass kanske. smile.gif

Samma mentala klass kanske?
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 03-07-2011, 19:42) *
Sjöng man inte bara med? Det kan vara svårt att skilja på hårdmetallsång och primalskrik. biggrin.gif

Knappast efter dom spelat klart flirting.gif + att det var nästan bara killar i publiken som stog med armarna i vädret o gapade.
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 03-07-2011, 19:42) *

rotfl.gif
Berith
Ni har väl inte missat allsången från Norge? TV4+ 20.00 torsdagar - Allsång på gränsen - tror det sänds direkt, därför inte textade programledare. Där går det mycket "lugnare" till om man vill ha det så. wink.gif De har två programledare, en tjej som är med varje gång, och en gästprogramledare. Ikväll är det Hans-Erik Dyvik Husby som ju i Sverige är känd som Cornelis Vreeswijk.

Om jag förstått det rätt så ska det i varje program vara lite svensk-anknytning, förra torsdagen var Drängarna där och rev loss och Erik Saade var med för några veckor sedan.

Testa! tummenupp.gif
filler
Att kunna vara i nuet är en gåva,uppenbarligen är du inte där OCH där lär du stanna!
Meriona
Va? g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon