Jag har skickat in bidrag till Fastighetsägarnas tävling om den vackraste innegården. Det blir lite orättvisa jämförelser mot föreningar som har riktiga tomter. Vår "låtsasträdgård" är på ett betongvalv, men med hänsyn till de usla förutsättningarna är den jättefin. Rösta på vår uppiffade betonggård, tävlingsbidrag nr 4, Brf Lavetten 11. Obs, bara en röst per person!
Jag tycker ni har lyckats jättebra under de förutsättningar ni har. Synd att det inte gick att förstora bilderna. Är lite nyfiken, framförallt på planteringen, som ser ut som ett hjärta.
Ni har fått min röst.
kluringen
29-06-2011, 11:44
Hej Red Top! Det som du uppfattar som ett hjärta är en L-formad plantering med liguster. Du kan stilla din nyfikenhet på föreningens hemsida. Länkarna "gårdförvandling", "byggprocess gård" och "gårdskötsel" i menyn ger en helhetsuppfattning om vad vi har och beskriver även hur vi har gått till väga. Hjärtligt tack för din röst.
merlin68
29-06-2011, 16:55
Ni har fått min röst Tyvärr gick det inte att förstora bilderna och närbilder på växterna hade varit roligt att se:) Lycka till med tävlingen!!!
kluringen
29-06-2011, 22:40
Tack Merlin68! Man fick skicka tre bilder, den här som jag själv tyckte bäst om valde tävlingsredaktionen bort. [attachment=62233:vy1.1.jpg]
Mera doftande pioner, men vi har rosor och en massa annat fint också. [attachment=62234:IMG_0999.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.