rutae
Mina singel/grusgångar är inte så roliga längre , det växer mer och mer ogräs i dom så nu är jag lite fundersam på om jag ska lägga ny duk ovanpå gruset och sen lägga täckbark på duken confused.gif har inte använt mig av täckbarken just så jag skulle vilja höra vad ni tycker funkar bäst i längden smile.gif
Samsara
Jag har singel, men bytte ut det till ridhus sand, jättebra förutom att ogräset trivdes där också. Jag har täckbark i rabatten och tycker det fungerar hyfsat bra, eftersom vi ska lägga ner kolonierna då det ska byggas så hinner jag inte testa ha det i gången, därför kan jag inte ge så bra svar på hur bra det är att ha i gångarna.
rutae
jag börjar nog inse att det ändå måste vara bättre med singel , täckbarken är ju så stor i bitarna , då skulle nog flis passa bättre att gå på , men det blir nog den jobbiga vägen att gå , rensa bort singlet och lägga nya dukar under och sen på med singlet igen sweatingbullets.gif
fridsbacka
för många år sen klura jag på en gång jag tänkte göra , vart nyfiken på tegelpannor som man krossar sen kör i cementblandaren för att slipa vassa kanter men kom aldrig till verket , vet ej om nån gjort det förut ?
ingrid fuxwall
CITAT (fridsbacka @ 30-06-2011, 21:27) *
för många år sen klura jag på en gång jag tänkte göra , vart nyfiken på tegelpannor som man krossar sen kör i cementblandaren för att slipa vassa kanter men kom aldrig till verket , vet ej om nån gjort det förut ?

Tror du att cementblandaren skulle klara av det?
fridsbacka
jag vet faktiskt inte =) , kanske att man läre blanda i sand med , men kan ta tid med , hann aldrig testa innan blandarn pajja och blev skrot . men har man en blandare kan man ju alltid ge det en chans =)
kerstin z5-6
har flera olika varianter.
Täckbark håller ett par år men knaggligt att gå på.ogräs kommmer när den bryts ner mer o mer.
Stenmjöl-verkar ofantligt näringsrikt..perennerna emigrerar ut i stenmjölsgångarna
grått smått grus 08 fraktion kanske på geotextilduk, ej runt utan vasst o kantigt..(skuggläge för visso) Minimalt med ogräs o mkt lätt rensat
Vitt grus kalkrikt -en mardröm i maskrosväg
smågatsten med sand underlag .. massor av växt i skarvarna
rutae
smile.gif ja det kan ju växa i allt wink.gif det är väl därför man gör olika varianter och det var nog i den vevan jag började tänka på täckbark , den ser ju så snygg ut när det är nytt och fint , men det gör ju grusgångarna med happy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon