|
Jag vill att det ska vara som det var förut! Hittar ju ingenting längre! Eller är det jag som inte begriper bättre? Har jag trampat på fel pedal?
Piccante
30-06-2011, 11:10
ser ingen större skillnad mot i går? Jag har iofs iGoogle som startsida med mina personliga inställningar men vanliga google ser väl ut som den gjort?
Jo nog ser det ut som igår, men jag vill att det ska se ut som i förrgår. Svaren såg helt annorlunda ut, tex så kom oftast Wikipedia bland dom första. Det fanns ju också lite info direkt i svaren, nu ser dom ju bara konstiga ut.
Tex så här: [attachment=62242:Googlekopia.jpg]
Eva i Skåne
30-06-2011, 15:46
Jag tyckte också bättre om versionen från i förrgår
Christine D
30-06-2011, 16:09
Jo, nog tycker jag att dom gjort om Google sen igår...
Meriona
30-06-2011, 17:02
Jag har inte märkt ett dugg!
Red Top
30-06-2011, 17:33
Jo, nog har de gjort om det. Men inte så mycket. En ny grej är att google talar om var man är/bor. De påstår att jag är i Vingåker. Trevlig plats iofs, men jag har inte varit där på minst 10 år, och det är väl 25 mil dit. Jag hörde för ett tag sen att de hade för avsikt att göra om google. De vill att google hittar bättre träffar på våra sökningar, utifrån tidigare gjorda sökningar, samt att reklamen skall vara mer direkt riktad utifrån ens intressen. Strebror ser dig. När jag gjorde samma sökning, som du Berith, kom Wikipedia, som vanligt, som en av de första träffarna. Lite information står också direkt under.
Meriona
30-06-2011, 17:37
Va? Var man bor? Det måste jag kolla!  Näää jag bor då ingenstans!  Var ser man det?
Elisabeth-Västkustkolonisten
30-06-2011, 18:02
Hos mig er det som alltid och inte talar den om för mig var jag bor.....
Värsta spionen på nätet är ju google
*Stintan*
30-06-2011, 18:02
Ja det där var man bor har jag också sett så nog håller dom reda på oss allt  men annars tycker jag inte dom ändrat så mycke att jag ens tänker på det.
Meriona
30-06-2011, 18:27
Var ser man det då?  Jag vill ju också veta var jag bor!
*Stintan*
30-06-2011, 20:33
CITAT (Meriona @ 30-06-2011, 19:27)  Var ser man det då?  Jag vill ju också veta var jag bor! Det brukar ploppa upp där i vänsterkanten ibland men det beror kanske på vad man googlar efter för nåt om det dyker upp eller ej.
Meriona
30-06-2011, 20:36
Har då aldrig sett det ännu.
*Stintan*
30-06-2011, 20:38
Dom kanske inte tycker att du behöver veta var du bor
Myosotis
30-06-2011, 20:47
Ja, det ser konstigt ut, det hade jag inte märkt. Jag hatar när den börjar söka innan jag skrivit klart, blir jättestressad av det, kan man stänga av det? Det har varit så ett tag nu.
*Stintan*
30-06-2011, 20:55
Jag tror faktiskt att man kan stänga av både det ena och det andra nånstans i Googles verktygsfält. Jag fick nyss fram en ruta med sånt men fråga mig inte vad jag klickade på däruppe för att få fram rutan hahaha
 Jag bor visst i Ydre  c:a 35mil fel bara!
Jag har googlat lite i kväll, tyckte inte det gick bra alls och fick bara knepiga träffar. Inget bra gick det. Då har jag förklaringen! Tyckte det var något som inte stämde..
Kanske det är så att man måste regga sej för att få som man är van? Dumt i så fall...
Red Top
01-07-2011, 08:06
Kom på en sak. När jag första gången märkte ändringen, låg det en textrad överst och "blippade". Om jag inte minns alldeles fel, var det en förfrågan om jag ville använda google.se. Svarade ja, och fortsatte söka. Den enda skillnaden jag kan se nu, mot för ngr dagar sedan är färgen och att den påstår att jag befinner mig i Vingåker(och det kan Google gärna få tro  ). Inte tror jag att man behöver regga sig. Så knäppa är inte Google. De vill ju ha så många användare, som möjligt.
CITAT (Meriona @ 30-06-2011, 18:37)  Va? Var man bor? Det måste jag kolla!  Näää jag bor då ingenstans!  Var ser man det? Jag hittade inte heller var jag bodde, men efter att ha sökt på ett ord som det finns flera träffar av i Sverige, där Google "tror" att jag kanske vill ha en "lokal" träff överst (jag sökte på "skorstensfejare"), så ploppade det upp, till vänster, att jag tydligen bor i Borås ! Flera mil fel, of course, men iaf i rätt landsända ! Vid nästa sökning skrev jag bara "Vä" och då kom Västtrafik, Västnytt samt Väder Göteborg upp i scroll-listen, så nog "vet" Google någotsånär var jag bor. Det hör väl ihop med servrar och telefonnummer o dyl ? Om det är en förbättring  ... ??? Och som Red Top påpekade; Storebror ser dig ....
skånepåg
01-07-2011, 17:53
De gör om Google nu för Google plus så det passar tillsammans sen tror jag
aanderss
02-07-2011, 19:07
har de . de har inte jag märkt
Myosotis
02-07-2011, 19:09
Jag lyckades stänga av det
Här försvann självsökningen utan att jag gjorde nånting... Har ingen aning om hur det gick till.  Gillar fortfarande inte hur det ser ut, men jag vänjer mej så smått...
Hur gör man för att stänga av självsökningen eller vad det heter? Bara sååååå irriterande!  Mer irriterande utformning nu än i början faktiskt. Jag vill hitta det jag söker och inte en massa "du menar säkert XXX och det har vi en massa länkar till".
skånepåg
19-08-2011, 09:19
CITAT (Berith @ 19-08-2011, 09:47)  Hur gör man för att stänga av självsökningen eller vad det heter? Bara sååååå irriterande!  Mer irriterande utformning nu än i början faktiskt. Jag vill hitta det jag söker och inte en massa "du menar säkert XXX och det har vi en massa länkar till". Du menar instant? Det fixar du i din profil ^^
CITAT (skånepåg @ 19-08-2011, 10:19)  Du menar instant? Det fixar du i din profil ^^ Va?  Min profil?
skånepåg
19-08-2011, 09:31
CITAT (Berith @ 19-08-2011, 10:24)  Va?  Min profil? Hehe mmm, testa klicka på kugghjulet där uppe till höger
Det här kommer jag aldrig att glömma! Nu är du min inställningsändrarfavvo för evigt.
Har ni märkt att google ändrat sökfunktionen då?
När du gör en sökning nu så får du en jätterlång URL i adressraden, med en räcka mestadels obegripliga siffror. Gör du en sökning till finns båda dina sökningar i URL'en i adressraden. Vad som hänt är att Google nu lägger in all information om sökningen & dig i URL'en för att bättre kunna hålla koll på vad du använder för program och vad du brukar söka efter.
Om du högerklickar på en av länkarna du får vid en google sökning och väljer att kopiera adressen, så får du inte URL'en till länken, utan till din google-sökning. Dvs när du sen använder länken så går du först till google, sen till målet. Det låter google hålla koll på när du går till målet.
Alltsammans görs för att google bättre ska kunna hålla koll på dina intressen, och därmed bättre kunna matcha reklam till dig.
skånepåg
19-08-2011, 10:25
Hihi ingen fara ^^ Jag har instant, mycket snabbare att bara knappa in 1-3 bokstäver så får man sökresultatet direkt, har ju chrome numera med, Snart har de monopol på allt
CITAT (Azur @ 19-08-2011, 11:02)  Har ni märkt att google ändrat sökfunktionen då?
När du gör en sökning nu så får du en jätterlång URL i adressraden, med en räcka mestadels obegripliga siffror. Gör du en sökning till finns båda dina sökningar i URL'en i adressraden. Vad som hänt är att Google nu lägger in all information om sökningen & dig i URL'en för att bättre kunna hålla koll på vad du använder för program och vad du brukar söka efter.
Om du högerklickar på en av länkarna du får vid en google sökning och väljer att kopiera adressen, så får du inte URL'en till länken, utan till din google-sökning. Dvs när du sen använder länken så går du först till google, sen till målet. Det låter google hålla koll på när du går till målet.
Alltsammans görs för att google bättre ska kunna hålla koll på dina intressen, och därmed bättre kunna matcha reklam till dig. Sånt irriterar mig, att dom håller koll. Har ett tillägg till ff där jag har en annan sökmotor som huvudsökmotor.
skånepåg
19-08-2011, 10:43
Asså inget nytt att de håller koll på vad man söker, de läser våra mail med och allat annat, storebror ser er
CITAT (skånepåg @ 19-08-2011, 11:43)  Asså inget nytt att de håller koll på vad man söker, de läser våra mail med och allat annat, storebror ser er  Vet att det är inget nytt och vi "dumma" användare gör allt för att underlätta för dom för vi vill gärna ha alla tuffa tillägg. Drog öronen rejält åt mig för några år sedan då dom glatt talade om att man skulle kunna få special-sms in i mobilen om erbjudande från restaurangen lite längre neråt gatan. Storebror vet dessutom var du är. Edit: är visst OT. Ber om ursäkt
skånepåg
19-08-2011, 16:28
Hehe ja lite off topic men bra för de som inte vet ^^ Lika dant med nästan alla sidor som finns numera, som du säger vi är övervakade överallt  Kommer ju säkert snart ny lag som redan finns i andra länder men som jag tycker är bra det är ju ansiktesigenkänning i kameror och så, bråkas ju om det på bla. Facebook men det är ju smidigt och rätt bra tycker jag, för att få fast alla brottslingar och sånt =) Människan får anpassa sig efter hur snabbt tekniken går framåt tycker jag =)
CITAT (skånepåg @ 19-08-2011, 17:28)  Hehe ja lite off topic men bra för de som inte vet ^^ Lika dant med nästan alla sidor som finns numera, som du säger vi är övervakade överallt Kommer ju säkert snart ny lag som redan finns i andra länder men som jag tycker är bra det är ju ansiktesigenkänning i kameror och så, bråkas ju om det på bla. Facebook men det är ju smidigt och rätt bra tycker jag, för att få fast alla brottslingar och sånt =) Människan får anpassa sig efter hur snabbt tekniken går framåt tycker jag =) Fast brottslingar hittar sätt att komma runt det om dom behöver. Det är dom utan ont uppsåt som blir övervakade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|