Full version: Blomma för dagen
mall3
Jag är helt nybörjar när det kommer att dra upp blommor från frön, men jag tycker att odling och växter, allt grönt praktiskt taget, är så fascinerande. Har gett mig på att dra upp ringblommor och luktärt från frö stadiet. Har inte kommit så långt på vägen än, men iallafall - åter till ämnet.

Mitt nästa försök är Blomma för dagen, även kallat Morning Glory. Är det någon som har erfarenhet att dra upp dessa från fröstadiet? Så snälla, dela gärna med er utav eran kunskap rolleyes.gif Jag tar emot alla tips ni kan tänka er och eftersom att jag är en ''novis'' när det kommer till att starta från grunden så välkomnas alla förslag - även de orelaterade till Blomman för dagen bravo.gif
kerstin z5-6
skynda att så annars hinner de inte blomma! de behöver nåt att klättra på det är allt
Så i såjord i mindre låda som har hål i botten tex en plastbytta
Ställ sådden ute i skugga men varm plats
När de har 3 bladpar utom de två första hjärtbladen kan du krukplantera dem och ge dem ett bra klätterstöd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon