Full version: Gödning till tomat
Hittan
Funderar över vad jag skall göda mina tomater med i år, odlar på balkong så nässelvatten känns inte aktuelt. Har läst på flera ställen att Biobact rekomenderas samtidigt som näring till krukväxter skall man inte använda. Då börjar jag undra om det är flytade Biobact som skall användas (vilket för mig är näring till just krukväxter) eller är det pinnarna som skall vara till tomater som rekomenderas.
officinalis
Urin utblandat med vatten luktar inte särskilt mycket.
Du kan också testa att koka nässlorna istället för att jäsa dem.
Christine D
CITAT (Hittan @ 02-07-2011, 18:39) *
Funderar över vad jag skall göda mina tomater med i år, odlar på balkong så nässelvatten känns inte aktuelt. Har läst på flera ställen att Biobact rekomenderas samtidigt som näring till krukväxter skall man inte använda. Då börjar jag undra om det är flytade Biobact som skall användas (vilket för mig är näring till just krukväxter) eller är det pinnarna som skall vara till tomater som rekomenderas.

Gödsel speciellt anpassad till tomater borde väl inte vara något problem? Jag har Biobact tomatgödselpinnar till mina plantor och det funkar utmärkt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon