Full version: Habaneroplanta
charlotte_13
Funderar lite på om något är fel med min stora Habaneroplanta. Den är förvisso full av blad och blommor, men bladen är väldigt små och blir inte större heller. Förra året hade den avsevärt mycket större blad. Kan inte se någon ohyra på den heller. Näringsbrist?! Tycker jag gett den vad den borde behöva..
Anja Danmark
Det er svært at svare på uden et foto af den... confused.gif
charlotte_13
Nej, det blev nog svårt utan bild.. Här är en smile.gif
Igen, föregående år var bladen säkert 5 ggr så stora som de blad den nu producerar. I övrigt är den ju full av blomknoppar, något säger mig ändå att allt inte är helt ok med den sad.gif
Chilo
Är det en övervintrad planta? Då blir det massor med nya skott och brytpunkter jämfört med en förstaårsplanta. Bladen blir då ochså mindre för att de blir så många. Tycker att den ändå verkar må bra då den blommar som tokig :-)

Om jag skulle gissa på något som inte är perfekt så är den en aning gul i tonen, som de kan bli vid övervattning. Låter du jorden torka ut ordentligt mellan vattningarna?
Johan_81
Sådär såg min övervintrade planta (Red Savina) ut förra året, och det gjorde den även året innan. I år satte jag frön från den, och denna fick extremt stora blad, säkert 15 cm..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon