Full version: Underblomma
Gunilla Welsh
Varför blir det på min underblomma bara gulorange blommor? Ska det inte bli rosa och mörkröda blommor på samma planta? Någon som vet?
Eva i Skåne
Har du köpt den som rotknöl? Jag har beställt från Odla.nu, men dom blommar inte än, men jag har uppfattningen att det ska bli blandade färger från samma planta.
Däremot har jag även frösådda plantor och dom får den färg just den blomman hade.
lavendelgården
Jag har aldrig haft olika färger på samma planta. Men däremot har jag fått olika färger på plantorna jag sått.

Ha en trevlig sommar
Åsa
Peztis
Jag har inte fått olika färger men däremot olika nyanser alltifrån från vitt till cerise.
Gunilla Welsh
Tack för era synpunkter!
Jag sådde mina frön från en köpt fröpåse. De nu orange blommorna kanske ändrar nyans bara. Det kanske är så det funkar. Men fotot på fröpåsen visar ju att det verkligen är olika färger. Ska bli spännande att följa hur det blir framöver.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon