Engla
Undra om någon kan hjälpa mig. Jag köpte en buske på en handelsträdgård för två säsonger sedan och den blev tyvärr stående i sin stora kruka och hamnade inte i jord. Nu när jag skulle plantera den upptäcker jag Mängder med små svarta myror och mängder med vita larver. Urk. Vad göra nu? Är det bara att kasta allt eller går dessa att bekämpa på något sätt? Upptäckte samtidigt dessa myror i en gödselsäck som jag öppnade i förrgår och undrar nu om det också är bara att slänga? Är dessa myror "skadliga"? Kan detta sprida sig till resten av min nybörjarträdgård? Hoppas på svar.

Mvh....Anette alias Engla på Odla.nu
Gunilla T
Inget att bry sig om...naturen är full av myror. Jag har alla färger - säkert tvåfärgade också - stora, mellanstora och små och jag gör aldrig något mot myror och de gör aldrig någon skada i min trädgård så lev med dem i harmoni, de är en del av naturen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon