Skogskatta
Hej!
Jag söker en gård att jobba på mot mat och husrum, i Sverige eller Europa. Har erfarenhet av permakultur och naturligt jordbruk, och fastnat speciellt för naturligt jordbruk efter Fukuokas filosofi. Är vegan och skulle allra helst vilja hitta en självförsörjande gård som också fungerar som djurhem/animal sanctuary, där djur kan få leva naturligt och inte "används" för mänskliga syften. Det viktigaste för mig är dock att gården inte har kött eller annan animalieproduktion.

Har haft svårt att hitta någonting inom mina kriterier, och ber därför om er hjälp. Om du har en egen självförsörjande gård eller känner till någon som inte använder sig av djur, så blir väldigt jag tacksam om du hör av dig till mig.

Varma hälsningar från Sara

Motti
Tro du kommer att få problem med att hitta något sådant i Sverige överhuvudtaget Skogskattan då djur som katter och hundar är köttätare av naturen .Kanske du måste sänka dina krav om du vill skaffa ett jobb som har med hund katt och andra vilda djur att göra för där ingår animalisk föda .
Gossen Ruda
Det är väl tur att inte alla gårdar strävar efter att bara vara självförsörjande, vem skulle då fixa mat åt alla som inte bor på dessa gårdar?
ängsvädd
CITAT (Skogskatta @ 05-07-2011, 11:12) *
Hej!
Jag söker en gård att jobba på mot mat och husrum, i Sverige eller Europa. Har erfarenhet av permakultur och naturligt jordbruk, och fastnat speciellt för naturligt jordbruk efter Fukuokas filosofi. Är vegan och skulle allra helst vilja hitta en självförsörjande gård som också fungerar som djurhem/animal sanctuary, där djur kan få leva naturligt och inte "används" för mänskliga syften. Det viktigaste för mig är dock att gården inte har kött eller annan animalieproduktion.

Har haft svårt att hitta någonting inom mina kriterier, och ber därför om er hjälp. Om du har en egen självförsörjande gård eller känner till någon som inte använder sig av djur, så blir väldigt jag tacksam om du hör av dig till mig.

Varma hälsningar från Sara

Tyvärr känner jag inte till någon sådan gård. Har du frågat här: http://www.alternativ.nu/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon