Katarina Odla.nu
Nu är sista chansen att beställa växter ur vårens och sommarens sortiment. Kolla på:

Sista chansen!

Hälsar vi på Olda.nu!
Kryddan03
CITAT (Katarina Odla.nu @ 05-07-2011, 11:51) *
Nu är sista chansen att beställa växter ur vårens och sommarens sortiment. Kolla på:

Sista chansen!

Hälsar vi på Olda.nu!

Jag som odlar på mycket begränsad yta hade hellre sett en procentrabatt än bonuspaket. wink.gif
Även om jag har en relativt stor takterrass (18 kvm) så måste jag välja ganska noga vad jag vill ha och vad som är odlingsvärt. Tänk då på dem som har en mer standardbalkong. Vi är ganska många som numera odlar även annat än sommarblommor i krukor/lådor/hinkar/burkar etc och att få ett hemligt bonuspaket kan bli helt galet. Visserligen kan man ju i så fall ge bort det som inte funkar eller får plats till någon som har trädgård, men det skulle, som sagt kännas bättre med en rabatt på t ex just den där klematisen man skulle vilja ha. smile.gif

Spånar lite: Till nästa år kanske man skulle kunna välja om man vill ha bonuspaket eller procentrabatt t ex när man går till Kassan? Före "utförsäljning" kanske man kunde ha ett val av rabatt eller paket om man kommer upp i en viss summa. Eller nå't! wink.gif
Fågelvägen
Bra tänkt, Kryddan03!

Jag har visserligen hur mycket plats som helst, men jag köper helst minst 3, gärna MASSOR av samma sorts planta. Så vad ska jag ta mig till med t.ex. en udda bonus-geranium som färgmässigt inte passar in någonstans? Eller botaniska krokusar av blandade färger?

Kanske man kunde få VÄLJA sin bonusplanta, t.ex. en extra av dem man beställer?
Krångligt antagligen för de stressade själar som ska packa in och fakturera... no.gif ??
Kryddan03
CITAT (Fågelvägen @ 05-07-2011, 20:30) *
Bra tänkt, Kryddan03!

Jag har visserligen hur mycket plats som helst, men jag köper helst minst 3, gärna MASSOR av samma sorts planta. Så vad ska jag ta mig till med t.ex. en udda bonus-geranium som färgmässigt inte passar in någonstans? Eller botaniska krokusar av blandade färger?

Kanske man kunde få VÄLJA sin bonusplanta, t.ex. en extra av dem man beställer?
Krångligt antagligen för de stressade själar som ska packa in och fakturera... no.gif ??

Det är faktiskt en av anledningarna till att jag aldrig handlar från Odla.nu. För, som du säger, jag vill inte ha några nävor el dyl som jag sedan måste försöka hitta ett nytt hem till eller kasta. Vi har ingen gemensam kompost i huset så det blir soptunnan och det känns ju ännu tristare att de inte ens blivit till någon som helst nytta.

En annan sak som jag hoppas kommer så småningom på Odla.nu är att kunna välja direktbetalning via internetbank. Det är ju så smidigt! smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Kryddan03 @ 05-07-2011, 20:17) *
Jag som odlar på mycket begränsad yta hade hellre sett en procentrabatt än bonuspaket. wink.gif
Även om jag har en relativt stor takterrass (18 kvm) så måste jag välja ganska noga vad jag vill ha och vad som är odlingsvärt. Tänk då på dem som har en mer standardbalkong. Vi är ganska många som numera odlar även annat än sommarblommor i krukor/lådor/hinkar/burkar etc och att få ett hemligt bonuspaket kan bli helt galet. Visserligen kan man ju i så fall ge bort det som inte funkar eller får plats till någon som har trädgård, men det skulle, som sagt kännas bättre med en rabatt på t ex just den där klematisen man skulle vilja ha. smile.gif

Spånar lite: Till nästa år kanske man skulle kunna välja om man vill ha bonuspaket eller procentrabatt t ex när man går till Kassan? Före "utförsäljning" kanske man kunde ha ett val av rabatt eller paket om man kommer upp i en viss summa. Eller nå't! wink.gif

Håller med skulle också vilja att man istället satte 30 eller kanske även 50% av om man har mycket kvar, än att skicka med bonus planta. Jag har mycket begränsad yta och vill inte heller ha en massa extra plantor som man kanske inte gillar eller vill ha. Bättre med procent eller alt att man får välja sin bonus planta eller nåt annat.
Fru JD
Även jag vill instämma med tidigare talare. Jag tror att jag då hade varit en ännu större kund hos Odla.nu som för övrigt har fantastiska växter till försäljning. Jag har fått en flera prunkande rabatter på bara drygt ett år tack vare Odlas växter, och utan att bli totalruinerad.....
Vänliga hälsningar, Fru JD

fvd
Erbjudandet känns inte som ett erbjudande utan som att ni vill bli av med överblivna växter. Jag tycker också att utförsäljning med procentrabatt vore justare. Så gör impecta 40 % på hela sortimentet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon