[attachment=62444:116kop.jpg][attachment=62445:118kop.jpg]Kan någon hjälpa mig med vad det är för ros jag köpte i fjol...köpte här på odla..kanske en fruhlingduft eller en mme något???

är tacksam ....
kerstin z5-6
05-07-2011, 19:44
nej Frulingsduft tror jag inte på-stämmer färgen på fotot?
Jadå...så ser den ut...kanske jag helt har glömt!
Ezereht
05-07-2011, 19:58
Ser mer ut som en gallicaros.
kerstin z5-6
05-07-2011, 21:35
Eller en alba
Är det inte Aimable Amie med grön mittknopp?
<h1 class="product-name">
</h1>
Här en bild av Aimable Amie, bladen är matta, läderartade, blomman får ett gulgrönt öga, är det varmt blir blomman så ljus nästan vit, stark doft.
Är verkligen lik...hade bara för mig att jag köpte två rosor i fjol från odla...en var en fruhlingsduft och en började på mme ...... och en dog direkt...tack för tankar och foto!

Mme Hardy får också ett grönt öga, kan få en svag rosa färg, titta på knopparna på bilden, stark doft.
Ezereht
07-07-2011, 00:54
Jag beställde från Odla 2009, mme hardy, men jag tror inte det är den jag fick. Har en rosa med grönt öga och en vit jättefin utan grönt öga. Inga knoppar ser ut sådär. Den andra skulle vara Duchesse de Montebello och det är det nog. Ska gå ut och kika igen i morron.
Duchesse de Montebello....där var det! Tack det var ju inte alls mme något men när jag såg namnet kom jag ihåg...nu kan jag läsa på om den!
http://www.rosenshop-heidrich.eu/images/ro...lo_hilscher.jpg
Ja den köpte jag också av Odla och den blommade första ggn i år, ja den var söt

Duchesse de Montebello
så bra då att namnet kom fram till sist.
Ezereht
09-07-2011, 11:46
Fotade min ros som ska vara Mme Hardy, men den har inget grönt öga så jag tänker det aknske inte är den? Vad tror ni?

Jag tänkte då TS har fått svar på sin fråga och det är samma Odla shopping, att jag kunde låna tråden och fortsätta.
Nej, jag tror inte på Mme Hardy, titta på min bild på de typiska knopparna, men då är frågan vad är det då ?
Ezereht
10-07-2011, 01:09
Någon som minns vad Odla hade 2009?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.