Thberg
Som rubriken lyder, flyttar från lägenhet till hus i september och har nu börjat fundera lite på vad man ska och kan göra i trädgården i början av hösten.

-Thberg
kerstin z5-6
Spankulera, fotografera allt, artbestämma det som finns.Så du kan göra planer för hur du vill ha det-samma gåller nästa vår o sommar om du inte sett hur växtligheten ser ut dessa säsonger.
ge5239
Oh, timing. tänkte samma sak. själv lämnar jag lägenheten då jag köpt hus till hunden och mig själv och flyttar i slutet av augusti, därmed 1400 kvm att leka med istället för 8kvm på balkongen wink.gif

Det är inga växter som gynnas av att planteras under höstkanten istället för när våren närmar sig? Vet att mor min alltid letade runt efter lökar på byggden som hon satte för massa år sedan.. sen vad det faktiskt var för något har jag mindre koll på men har för mig att det var på hösten de sattes.. :-p
malcolm
Gör ingenting första året utan kolla vad som finns för att kunna planera och plantera bättre sean, finns där ett trädgårdsland kan du möjligtvis gräva och vända jorden där.
ge5239
det var ju lite tråkigt.
åh andra sidan lär det ju finnas inne så det räcker och blir över ändå så det kanske är lika bra :-p
*Stintan*
Det kan löna sig att första året bara studera vad som redan finns i trädgården man flyttar till. Men visst...vårlökar av olika slag planterar man på hösten.
Thberg
Okej tack för svaren. Var lite som jag trodde smile.gif Är bara en liten trädgård på kanske 500 kvm, men det gör ju att planeringen blir än viktigare.

@ge5239 Ja med ett hus på en bit över 200 kvm lär jag kunna hålla mig sysselsatt fram till vårkanten.
Krolliljan
Om du har en idé om var buskar, häckar och t ex ett träd ska stå så kan det vara en bra början. De tar ju lite tid att växa sig stora och kan sen vara en bra utgångspunkt för ytterligare planering till våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon