Janne76
Hej alla,

Vi har fått sork i trädgården och jag vill inte använda fällor. Är det någon som har testat en sådan här sorkskrämma: sorkskrämma

Ni får gärna höra av er och berätta om de är bra.

Mvh
Jan
lavendelgården
Botrkastade pengar - de fungerar inte..
Åsa
Bassam
Hej

Jag hörde att de fungerar bra.

H:Bassam
malcolm
Jag köpte en slags musskrämma av märket Windhager från www.musfritt.nu och den fungerade INTE, dessutom lät den illa. Borde ha skickat tillbaka den men hittar tyvärr inte kvittot.
Anna-Karin Lundberg
Jag köpte två dyra (typ 1200:-/st) skrämmor, Mole Stop, och jag tyckte först de verkade bra. Men nu vet jag inte längre, för det är fortfarande aktivitet här. Jag har en "smälla" och med den har jag tagit "ett gäng" vattensorkar. Jag ska åka och köpa fler smällor, så jag kan sätta dem i alla gångar jag hittar. Kansk hjälper skrämman att inte nya sorkar kommer hit, men de är i alla fall kvar här. Det är obehagligt att tömma fällan med en död sork, men samtdigt så förstör de ju mina växter och det är inte OK.
Bassam

Hej

Man kan tillbaka grejor utan kvitto om man vet vilka datum man köpte dem , så affären kan titta på sina dator och hitta den , så du kan tillbaka dem. jag gjorde den flera gångar.

Obs

( 1 Man kan hänga en slang sidan på bil rökrör och andra sidan på sork hål och starta bilen så bil rök kan dö sorken ).

2 jag hörde från restaurang ägare att han har avtal med företag som lägga två sorkskrämmare apparaten omkring sin restaurang och de har ansvar för dem och han sa till mig att den fungera bra.

H:Bassam
Kalla
Hej!
Hade förfärligt mycket mullvadar (kändes så i alla fall) och köpte en mullvadsskrämma och blev inte superimponerad. I år satte vi ner den igen, men nu mycket tidigare på säsongen och på ett annat ställe i gräsmattan och har inga mullvadsproblem alls. Vad det egentligen beror på kan jag ju inte vara säker på, men borta är de.

Dock låter skrämman lite och det kan kännas lite störande med surrandet. Något att tänka på om man är ljudkänslig.
Peztis
Först och främst så är vissa år sorkår och andra år är det mycket färre sork. Så om skrämmor fungar elle rinte eller om det har med "åren" att göra... tja...

Vi köpte en sådandär stav men lämnade tillbaka den illa kvickt efterosm både vi och katterna blev störda av den! Och så står det att vi inte ska höra det ljudet som den avger...?

För att mota bort sork är det bästa att helt enkelt röra sig krig det område där de är. Klipp gräsmattan ofta, de gillar inte bullret samt att kort gräs är svårare att gömma sig i än högt.

Det är faktiskt det som funkat bäst hos oss och då har jag provat med en hel del (fast att koppla på avgaserna från bilen, nä det vill jag inte).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon