Full version: Jordgetingbo
ingrids
Har inga problem med jordgetingar som så, men de har än en gång byggt bo i en jordhög som behöver fraktas bort för att jag ska kunna fortsätta trädgårdsprojektet. Noterade tidigare i kväll att de var snälla och beskedliga så nu har jag grävt upp och förstört deras bo även om det nog inte var helt riskfritt att göra så ens mitt i natten. Lite osäker på om jag dödade drottningen, ville egentligen inte ha ihjäl henne men om hon överlevde kan de mycket väl bygga i en annan av jordhögarna. Med en större tomt hade det här inte varit en post under skadedjur utan en post om att jordgetingar i ett hörn av tomten inte behöver vara ett problem alls. 130 m2 gör tyvärr att trädgårdsprojektet har svårt att samexistera med jordgetingar.
Gunilla T
Du är modig du ingrids smile.gif
malcolm
En fd. jobbarkompis till mig sög upp "sina" jordgetingar med dammsugaren och sedan fick den stå och gå en timme på gräsmattan.
ingrids
Modig vet jag inte, lätt dumdristig kanske smile.gif.
Dammsugare verkar onödigt grymt, känner nog dåligt samvete som det är.
Det verkar i och för sig som om drottningen överlevt och getingarna flyttat, såvitt jag kan avgöra längre bort.
Gunilla T
CITAT (ingrids @ 08-07-2011, 19:01) *
Modig vet jag inte, lätt dumdristig kanske smile.gif.
Dammsugare verkar onödigt grymt, känner nog dåligt samvete som det är.
Det verkar i och för sig som om drottningen överlevt och getingarna flyttat, såvitt jag kan avgöra längre bort.

Jamen så bra då - du klarade dig och getingarna klarade sig biggrin.gif

Ja grymheten har visst inga gränser - en del njuter av att plåga djur...bara för att de kan.
Gossen Ruda
Det kan väl knappast betecknas som att njuta att suga upp getingar i en dammsugare. Märklig inställning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon